معجزه جديد سوره البقره 8

معجزه جديد سوره البقره

معجزه جديد سوره البقره 8

۴۲ بازديد


 

 

در سوره ي 36 سوره يس مطرح شده است كه: به راستي آن گروه قابل اندرز كه پيرو آيات قرآن شده و از خداي مهربان در خلوت ميترسند اينان را به مغفرت خدا و پاداش با لطف و كرم خداوند بشارت باد (11)

 ما مردگان را باز زنده ميكنيم (زنده كردن مردگان باز پس از مرگ در دنيا و قيامت و اين اشاره مستقيم است و كسي نميتواند بگويد باز زنده كردن مردگان مربوط به دنيا نيست)) ما مردگان را باز زنده ميگردانيم وكردار گذشتگان يعني اعمال در جسم هاي قبلي و آثار وجودي آينده ي آنها را يعني زندگيهاي بعدي روح در جسمهاي وجودش ، در جسم هاي بعدي همه را در نامه ي اعمال آنها ثبت خواهيم كرد و در لوح محفوظ و آشكار همه ي اعمال يك روح در جسم هاي مختلف را به شماره مي آوريم (12)

اين سوره و اين آيه يكي از محكمترين آيات مطرح شده براي موضوع اصلي ما زندگي پس از مرگ در دنيا و قبل از قيامت است و هيچ وقت زنده شدن براي قيامت را هم تكذيب نكرده و كلام هيچ كدام از رسولان خداوند را زير سوال نميبرد و كردار گذشتگان اگر به نامه اعمال روح ربطي ندارد پس نبايد در نامه اعمال ثيت شود و اعمال آيندگان نبايد در نامه اعمال روح ها به شماره بيايد و اين هم به يك روح مربوط ميشود و هم به همه روحها  پس بعد از مرگ در دنيا براي امتحان و ثبت اعمال زنده ميشويم

 آيا نديديد چه بسيار طوايفي را پيش از شما هلاك كرديم كه ديگر ابدا به ديار شما بازنگشتند (31)

و هيچكس نيست ، جزآنكه همه نزد خداوند بزرگ حاضر ميشوند (32)

 و يك برهان اين است كه ما زمين مرده را زنده كرده (مانند شما بشر كه بعداز مرگ زنده ميشويد در زمين ) و در آن زمين (مانند شما بشراز آب) دانه كه قوت روزي خلق شود ميرويانيم (33)

 پس زنده شدن بشر بعداز مرگ مانند دانه در زمين است و در زمين باغها از نخل خرما و انگور قرار داديم و در آن چشمه هاي آب جاري قرار داديم (34)( جفت چشمه جاري براي به وجود آمدن جنين هستند شباهت بين انسان و گياه در زنده شدن با آب در دنيا و گياهاني مثل انگور كه هربار ببرندشان باز برويند مانند انسان كه هر با بميرد باز زنده شود تا مردم از ميوه ي آن در دنيا تناول كنند وامتحان شوند و از انواع غذاها كه با دست خود به عمل مي آورند و فرزنداني كه به دست خود به عمل مي آورند آيا شكر اين نعمتها به جا آوريد (35)

 پاك و منزه است خدايي كه همه ي ممكنات عالم را جفت و دوتايي آفريد براي زنده شدن و باقي ماندن چه اين آفريده شدن نباتات و گياهان باشند و چه از نفس هاي بشر مثل زن و شوهر و ديگر مخلوقات كه شما از آن آگه نيستيد (36)

 و برهان ديگر براي مردم اثبات حق و درستي كلام قرآن ،  وجود شب است كه در آن مرگ موقت خواب دنيا اتفاق مي افتد و جفت زن و شوهر در شب كنارهم بيشتر از هر وقت ساعات روز مي مانند و برهان ديگر شب است كه ما چون روز را از آن برميگردانيم و اين تا قيامت تكرار ميشود ، شب وقت مرگ موقت است و روز هم به دنيا آمدن و زندگي كردن بعداز آن مرگ موقت است تا قيامت و وجود شب كه ما چون روز را از آن برميگردانيم، ناگه همه روز را تاريكي فرا گيرد و بعداز روز و زنده بودن و زندگي ناگهان همه را تاريكي شب و مرگ فرارسد  و بدون اختيار آدمي بايد بخوابد چون اين يك مرگ مشخص شده است كافران اگر توانايي دارند نخواستيم نميرند اگر ميتوانند نخوابند (37)

 و برهان ديگر خورشيد است كه بر مدار مشخص خود دائم بي هيچ اختلاف به بازگشت است و تكرار بازگشت خورشيد توانايي خداوند است ، خداوندي كه توانايي بازگشت خورشيد را به طوري دقيق دارند توانايي تكرار و بازگشت زندگي پس از مرگ در دنيا را نيز دارند و اين قدرت خداوند داناي مقتدر است(38)

 و نيز گردش ماه هم يكي ديگر از برهانهاي ثابت كننده اين كلام حق است و بازگشتن ماه هم يكي ديگر از مثالهايي است كه شباهت بازگشتن انسان به دنيا را دارد بعد از رفتن وفنا  و نيز گردش ماه را كه در منازل معين مقدر كرديم تا مانند شاخه ي خرما بازگرديد و بر قدرت حق برهان ديگري است كه بازگشت در زمان معين شده است و ماه وشاخه خرما مانند اهل ايمان است كه بسوي خداي خود با تصديق حق بازگشت ميكنند و يا باز زنده ميشوند در دنيا(39)

، نه خورشيد را شايد كه به ماه فرا رسد و نه شب بر روز سبقت گيرد و هريك در مدار معيني در بازگشتن به دور خود هستند مانند زمان امتحان در جسمها (40)

و برهان ديگر آنكه ما نژاد و نسل بشر را اگر بخواهيم به درياي هلاك غرق ميكنيم كه هرگز فرياد خواهي ندارندو يا راه نجاتي نخواهند يافت (43)

 مگر باز لطف و رحمت ما آنها را نجات دهد و تا وقت معين بهره ي زندگي بخشد تا قيامت يا لحظه مرگ(44)

 و مردم بايد كه در گذشته و آينده قبل و بعداز زندگي در جسمي كه هستيد انديشه كنيد شايد مورد لطف رحمت خدا قرار گيريد (45)

 و بر اين مردم هيچ از آيات قدرت الهي نيايد جز آنكه از آن اعراض و تكذيب كنند (46)

 و ما هر كس را عمر دراز داديم در پيري در خلقتش بكاستيم آيا تعقل نميكنيد (68)( وقتي كه پير ميشويم عقل خود را از دست ميدهيم و مكلف به قبول حق نميشويم

آيا انسان نديد كه ما او را از آب نطفه خلق كرديم ، حال تكذيب ميكند حق را آنوقت دشمني با قدرت آشكار ما ميكند (77)

و براي ما مثلي زده شده كه كافر گفت اين استخوانها ي پوسيده ي ما را باز چه كسي زنده ميكند (78)

،پس بدانيد كه آن خدايي زنده ميكند كه اول بارهم آنها را حيات بخشيد (79)(با آب نطفه)

و خداوند به هر خلقت كردن ،دانايي و توانايي دارند (79)

 آن خدايي كه از درخت سبز براي شما آتش قرار داده اند (80)

شباهت زنده شدن پس از مرگ گياه با انسان

آن خداييكه خلقت با عظمت آسمانها و زمين را آفريد فكر نكنيد كه به آفرينش به مانند آفرينش مانند شما قادر نيست (از آب نطفه همانند اول كه در اين جسم خلق شديم) آري قادر هستند خداوند بزرگ ،كه ايشان آفريننده ي دانا هستند (81)

 به فرمان نافذ خداوند چون وقتي اراده ي خلقت چيزي را كنند ،به محض اينكه گويند موجود باش ، بلافاصله موجود خواهد شد (82)

، پس منزه و پاك خداييكه زنده شدن و مردن ، ملكوت هر موجودي به دست قدرت ايشان است و بازگشت ما همه خلايق بعداز هر مرگي به سوي خداوند آفريننده ي روح و آفريننده ي جسم بازگردنده است (83)

 

لطفا به زنده شدن پس از مرگ 8 توجه بفرمائيد

 

 

 

 

 

بنام خداوند بخشاينده و مهربان

 

 

 

 

در سوره ي 35 سوره فاطر مطرح شده است كه : خداست آنكه بادها را بفرستد تا ابرها را برانگيزد و آن ابر را ما به شهر و ديار مرده برانيم و به بارانش زمين را پس از مرگ زنده گردانيم حشر و نشر مردگان هم همينگونه است ( 9)(نشر و انتشار مردگان هم همينگونه است با آب زنده ميشوندپس از مرگ)

، هركه طالب عزت است ، تمام عزت خاص خدا است (10)

خداوند شما نوع بشر را نخست از خاك بيافريد (وقتي كه مرده بوديد تبديل به خاك شديد و زنده شديد پس از مرگ و از خاك خلق شديد و چگونه زنده شدن و منتشرشدن مرده با) و سپس از نطفه خلق كرد و بعداز آن شما را جفت قرار داد و آنچه زنان بار گيرند (در رحم و با آب نطفه بچه) و بزايند ، جز به علم و اراده ي خداوند اين به دنيا آمدن و زائيدن نخواهد بود و كسي عمر طولاني نكند يا از عمرش نكاهد جزآنكه همه در كتاب ثبت ميشود و اين كار بر خداوند قادر بسيار آسان است (11)

و هرگز آن دو آب دريا كه آب اين يك گوارا و شيرين و آن دگر تلخ و شور است يكسان نيستند، باشد كه شكرگذار گرديد (هرگز كساني كه اين حقايق را تصديق ميكنند با كساني كه تكذيب ميكنند برابر نيستند)(12) خداست كه شب را درون روز پنهان سازد و روز را درون پرده ي سياه شب و خورشيد و ماه را خلق كرده اند ، تا هر يك به مقدار معين و مدار خاصي و زمان مشخص شده اي  بازگشت ميكنند، ايشان خداوند آفريننده ي شما هستند و همه ملك هستي از ايشان است (13)

و هيچكس مانند خداي توانا تو را به حقيقت آگاه نگردانيد (14)

اي مردم شما همه به خداوند نيازمند هستيد و تنها خداست كه بي نياز و ستوده صفات است (15)

اگر بخواهد همه ي شما را به درياي نيستي و مرگ فرستد و خلقي از نوع و متولد شدن از آب به عرصه ي وجود آورند (16)

و هيچ اينكار بر خدا دشوار نيست (17)

و هرگز كور و بينا يكسان نيست (19)

و تاريكي با نور مساوي نخواهد بود (20)

و هرگز آفتاب و سايه هم مرتبه نباشند(21)

و خداوند هركس را بخواهند ، شنواي كلام حق سازد و آنكس را كه در گورستان فرو رفته هرگز شنوا نتواني كرد (22)

آيا نديدي كه خداوند باران را از آسمان فرود آورد و به آن آب انواع ميوه هاي گوناگون و رنگارنگ پديدآورد مثل آدمي كه با آب نطفه به صورتهاي مختلف خلق شده است و در زمين از كوهها راه زياد و اصناف و رنگهاي مختلف سفيد و قرمز و سياه خلقت فرمود (27)

(انسان با چند رنگ مختلف و جنسيت مختلف در راههاي مختلف) تنها مردم دانا و مطيع و خداترس هستند كه تصديق حق و عمل ميكنند (28)

تا خدا به آنها پاداش كامل عطا فرمايد و از فضل و كرم باز به ثوابشان و زندگيشان بيفزايد، كه خدا بسيار آمرزنده وبه شكرگزاران احسان كننده هستند (30)

و آنانكه كافر شدند، عذاب آنها آتش جهنم است كه نه به پايان رسد كه تا بميرند ونه تخفيف يابد تا آسوده شوند ، اينگونه هر كافر لجوجي را كيفر ميكنيم (36)

آن تكذيب كنندگان حق در آتش جهنم فرياد و ناله كنند كه، پروردگارا ما را از اين عذاب بيرون آور تا برخلاف گذشته در دنيا به اعمال نيك بپردازيم جواب در جهنم اين است كه آيا شما را عمري مهلت در دنيا نداديم و رسولان را بر شما نفرستاديم تا هركه قابل پند و تذكر شنيدن است متذكر شود پس امروز بعداز آنهمه زمانها كه در دنيا به شما داده شد عذاب جهنم را بچشيد كه ستمكاران را هيچ يار و نجات دهنده اي  نخواهد بود (37)

اوست خداييكه شما آدميان را در زمين جانشين يكديگر پس از مرگ قرار داد اينك هركس كافر شود زيان كفربرخود اوست (39)جانشين شدن براي يك روح در جسمهاي مختلف هم هست

بلكه ستمكاران را هيچ حجت و سندي جز وعده ي دروغي كه با آن يكديگر را ميفريبند چيزي در دست نيست (40)(دليلي براي رد اين معجزه ندارند مگر جهلي باعث اشتباه آنها باشد)

و اگر خداوند  كردار زشت خلق  را در دنيا معاخذه كامل كند در پشت زمين هيچ جنبنده اي باقي نگذارد وليكن كيفر خلق را براي امتحان تا به قيامت به تأخير مي افكند تا به وقت معين و چون هنگام مرگ مردمي فراميرسد خداوند به احوال بندگانش كاملا آگاه است (45)

در سوره ي 34 سوره سبا مطرح شده است كه : ستايش مخصوص خداست كه هرچه درون زمين رود و هرچه از زمين بيرون آيد و هرچه از آسمان فرود آيد و هرچه بر آسمان بالا رود همه را ميداند و اوست كه بر بندگان مهربان و بخشاينده است (2) توجه كنيد : منظور از در درون شدن و هرچه از زمين بيرون آيد فقط گياه نيست چراكه در آخر آيه مطرح شده است كه بر بندگان مهربان و بخشاينده است ، انساني از زمين به در آيد و درون زمين رود و روح در آسمان فرودآيد و بعداز مرگ برآسمان بالا رود به مانند آب باران ، مقدار ذره يا كمتر و بيشتر از ذره اي از موجودات عالم در همه ي آسمانها و زمين نيست جزآنكه در كتاب قرآن بيان و آشكار است (3) آنانكه در محو و نابود ساختن آيات ما سعي و كوشش كردند تا مگر ما را ناتوان كنند برآنها عذاب سخت و دردناك خواهد بود (5) و كافران به تمسخر و استهزاء به مردم گويند كه آيا ميخواهيد شما را به مردي رهبري كنيم كه ميگويد شما پس از آنكه مرديد و ذرات جسمتان متفرق و پراكنده گرديد از نوع باز زنده خواهيد شد از نو(7) آيا اين مرد ندانسته به خدا دروغ بسته است؟

آنانكه به عالم غيب ايمان نياوردند در قيامت در عذاب و در دنيا در گمراهي دور از نجات گرفتارند (8)

آيا به آسمان و زمين كه بر آنها از پيش و پس احاطه كرده نمينگرندكافران ، و اگر ما بخواهيم آنها را به زمين فرو ميبريم يا يك قطعه از آسمان را بر سرشان فرود مي آوريم ( زنده ميكنيم روح ميفرستيم) در اين آيت حكمت و قدرت ما بر هر بنده ي خدا شناس و با اخلاصي به خوبي پديدار است (9)

و ما خط و بهره ي حضرت داوود كه در زبور حضرت داوود در بعداز تورات زنده شدن پس از مرگ در دنيا را پديدار ساختيم بنا بر همين كتاب آنانكه به انجيل ايمان دارند به زنده شدن پس از مرگ در دنيا هم ايمان دارند و ما خط و بهره ي داوود را به فضل و كرم خود كاملا افزوديم و امر كرديم اي مرغان شما نيز با تسبيح و نغمه ي الهي داوود هم آهنگ شويد اين يك مثال است براي دستور به بشربراي هدايت (10) اينك اي آل داوود شكر و ستايش خدا بجاي آوريد و از بندگان من عده ي بسيار كمي شكرگزاري ميكنند (12)

در سوره ي 33 سوره ي الاحزاب مطرح شده است كه : خدا در درون يك مرد دو قلب قرار نداده و نيز زنانتان را كه مادر بخوانيد در هنگام بارداري قلبي براي بچه در رحم مادر بوجودمي آوريم  اين عرض امانت براي اين بود كه( زنده شدن با آب براي امتحان ) خدا مرد و زن منافق و مرد و زن مشرك را بعداز امتحان كلي به قهر و عذاب گرفتار كند چون كه خداوند بزرگ از روح خود و از خوبيها براي انسانها خواستند و اگر كسي جاهل باشد و مطيع خوبي نباشد خود به خود ستم ميكند واز مرد و زن مؤمن در گذرد كه خدا بسيار آمرزنده و مهربان است (73)

در سوره ي 32 سوره السجده مطرح شده است كه : خداوند هر چيز را به نيكوترين وجه خلقت كرد و آدميان را نخست از خاك بيافريد (7) آنگاه خلقت نژاد نوع بشر را از آب بي قدر مني مقرر گردانيد (8) پس آنرا نيكو بياراست و درحدود چهار ماهگي از روح خود در آن بدميد و شما را داراي چشم وگوش و قلب با حس و هوش گردانيد باز بسيار اندك شكر و سپاس گزاري حق ميكنيد (9)(اشاره)

كافران گويند كه آيا پس از آنكه ما در زمين نابود شديم باز از نوع در زمين زنده خواهيم شد، توجه كنيد : در زمين نابود شديم باز از نوع زنده خواهيم شد در اين آيه به صورت مستقيم بيان شده است بله(معجزه)

يعني شما در زمين زنده ميشويد بل به معني تاييد است و اين آيه اشاره به قيامت هم دارد پس بل يعني بله و در آيه قبل اشاره به نوع زنده شدن پس از مرگ در دنيا هم كرده با آب بيقدر مني (معجزه)

ليكن آنها به شهود( تاييد خداوند در آيات) لقاء ( پرورش و خلقت ) خدايشان كافرند (10)

 

كافراني كه هنوز هلاك نشده اند و ممكن است به عالم غيب ايمان بياورند را بگو فرشته ي مرگ كه  مأمور قبض روح شماست جان شما را خواهد گرفت و بعداز مرگ در جسم روح، شما بسوي خداي خود باز ميگرديد (11)

و اگر تو حال بدكاران تكذيب كننده را ببيني كه چگونه در حضور خداي خود سربه زير و ذليلند و گويند پروردگارا اينك عذاب تو را در قبل از قيامت به چشم ديديم و به گوش گرفتيم ، مارا به دنيا بازگردان تا از آن پس صالح و نيكوكار شويم كه اكنون به چشم يقين مشاهده كرديم حق را (12)

ولي اگر ما به مشيت ازلي ميخواستيم هر نفسي را به كمال هدايتش ميرسانديم وليكن وقتي به دنيا باز ميگردند قلب از نوع ساخته ميشود ، مغز از نوع ساخته ميشود و جسم از نوع متولد ميشود و هيچ در ياد نداريد روح خود را، چرا كه بايد به عالم نديده و عالم غيب ايمان بياورد تا كه اشرف مخلوقات گردد پس بايد به روح خود بيشتر توجه كنيم اين سند را آويزه ي گوش خود كنيد پس روزيكه قيامت شود در جهنم شما عذاب را به كيفر غفلت از ملاقات اين روزتان بچشيد كه ما هم شما را فراموش كرديم ،

چون شما روح خود را فراموش كرديد

بچشيد ستمي را كه به خود كرديد و حكم خداوند را از ياد برديد گويا خدارا فراموش كرديد (14)

تنها كسانيكه به آيات ما ايمان مي آورند و زندگي پس از مرگ در دنيا و قيامت را قبول ميكنند آنان هستند كه چون متذكر شوند زنده شدن را به سجده  رخ بر خاك نهند و به تسبيح و تنزيه، ستايش پروردگار كنند و به كبر و تكذيب سر از فرمان حق هرگز نكشند (15)

هيچكس نميداند پاداش نيكوكاريش چه نعمت و لذتهاي بي نهايت و مكرري است كه روشني بخش ديده ي آنهاست در عالم  ،بر ايمان آورده ذخيره شده است (17)

كدامين كس در عالم از آنكس كه به آيات خدا پند و تذكرش دادند و باز اعراض و تكذيب كرد ستمكارتر است البته ما از بدكاران انتقام خواهيم گرفت (22)

البته خداي تو در روز قيامت در آنچه اين مردم اختلاف انگيختند حكم خواهد كرد زنده شدن يا زنده نشدن  (25)

چراكه گروهي كه تكذيب كننده ي حق هستند با گروهي كه ايمان دارند به عالم غيب ،مخالف هستند و شك و اختلاف برمي انگيزند البته در هلاك پيشينيان آيات پند و عبرت خلق است آيا بازهم سخن حق نميشنوند ؟

(26)

آيا نديدند كه ما آب باران را بسوي زمين خشك و مرده ي بي آب و گياه ميبريم تا كه حاصلي ميرويانيم آيا بازهم چشم بصيرت نميگشايند ؟(27)(اشاره به شباهت انسان و گياه در زنده شدن پس از مرگ در دنيا با آب)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.