معجزه جديد سوره البقره 7

معجزه جديد سوره البقره

معجزه جديد سوره البقره 7

۵۳ بازديد

 

در سوره ي 44 سوره الدخان مطرح شده است كه : در عالم هيچ خدايي غير از خداوند بزرگ نيست، خلق را ايشان زنده ميگردانند و ميميرانند كه ايشان خداي آفريننده ي شما و پدران پيشين شما هستند (8)

 آيات و معجزاتي براي يهوديان به دست موسي آورديم كه در آن كاملا آزمايش شوند (33) ( منظور اينكه با اين آيات و قبول كردن معاد بدون محدوديت در حال آزمايش هستيد)

همانا اينان البته خواهند گفت (34)

 كه ما جز اين مرگ اول ديگر هيچ زنده نخواهيم كرد (35)(در دنيا)

(زير سوال بردن توانايي خداوند)

 پس پدران ما را اگر راست ميگوئيد بياوريد (36)

 آيا آنها قوي تر هستند يا قوم و اقوام پيش ازآنها كه بسيار مردم بدكار و مجرمي بودند و ما همه ي آنها را هلاك كرديم (37)

ما آسمانها و زمين و آنچه بين آنهاست به بازيچه  خلق نكرديم (38)(براي مشخص شدن اشرف مخلوقات خلق شد و طبيعتا محدود و ناقص نيست)

 به حق و از روي مصلحت و حكمت آفريديم وليكن اكثر مردم از آن آگاه نيستند (39)

 كه خداوند رحم كننده از طريق رحم به آنها رحم ميكنند (رحم الله) و آنانكه متقي و خداترس بودند در بهشت وارد شوند و جز آن مرگ دنيا ديگر هيچ طعم مرگ در بهشت نميچشند (مرگ و زندگي براي امتحان شدن در دنيا است و اينجا عنوان نشده است كه در دنيا فقط يك بار زنده ميشوند و مرگ اول اشاره به مرگ در دنيا دارد و با توجه به آيات قبل و بعد و ايمان قابل فهم ميشود وگرنه منكرين شعور فهم ندارند)

 و جاودان زندگي ميكنند اين فضل و رحمت خداي تو است و همين راه به حقيقت سعادت و فيروزي بزرگي است (57)

 و ما اين قرآن را به زبان تو آسان كرديم تا مگر متذكر حقايق آن شوند (58)

 

در سوره ي 43 سوره الخوف مطرح شده است كه : خداوند است كه زمين را مهدي براي آسايش شما بندگان قرار دادند و در آن راهها براي شما پديد آورد تا اينكه شما در اين راههاي مختلف هدايت يابيد (10) (اشاره به تغيير زمان و تغيير مكان و تغيير جنسيت و تغيير امتحانات و تغيير جسم)

 آن خدائيكه از باران آسمان ،آبي به مقدار اندازه نازل فرمودند و با آن آب صحرا و ديار مرده ي خشك را بعداز مرگ زنده گردانيدند و همينگونه مردگان را( از آب نطفه )از قبرها بيرون مي آورند (11) ( اشاره مستقيم براي اهل ايمان)

آن خدائيكه همه ي موجودات عالم را جفت نر و ماده آفريدند و آبي بين آنها خلق نمودند( براي زنده شدن پس از مرگ)

 براي سواري شما بندگان در كشتيها ي دنيا آب مقرر فرمودند ، تا به كمال برسيد (12)

(سوار شدن در كشتي انسان را به كمال نميرساند توجه به آب و نوع زنده شدن پس از مرگ ، ايمان به اشاره قرآن است و به كمال ميرساند)

 و بازگشت ما البته به سوي خداي روح ما خواهد بود خداوندي كه معشيت و معاش ما به دست ايشان است (14)

 

 و اگر از مشركان كه شرك مي آورند باز پرسي كه آنها را چه كسي آفريده است به يقين جواب دهند خداوند بزرگ آفريده است پس چرا از خداي خلق رو برگردانند (و آياتش را قبول نميكنند) (87) چون تبديل به شيطان شدند و اين بدترين خوف است براي بشر

در سوره ي 42 سوره الشوري مطرح شده است كه : آيا مشركان غير خدا را يار و دوستدار خود برگرفتند و حال آنكه مشخص است دوست و ياور بندگان خداست و اوست كه مردگان را بعداز مرگ( با آب تا قبل از قيامت در دنيا جانشين ميكند و روزي ميدهد )زنده ميكند و ايشان به هر چيز تواناست (9)

 و آنچه را كه در آن اختلاف و نزاع ميكنيد(يعني حكم زندگي پس از مرگ در دنيا يا آخرت) حكم آن به خدا نزديكتر است و خداوند تصميم گيرنده هستند همان خدايي كه پروردگار من است و بر ايشان توكل كرده و به درگاه ايشان با فروتني باز ميگرديم (10)

 خداي آفريننده زمين و آسمانها براي شما آدميان از جنس خودتان ، زنان را هم جفت شما قرار دادند و نيز چهارپايان را جفت آفريدند تا با اين ازدواج شما را خلق بيشمار كند آن خداي يكتا را هيچ مثل و مانندي نيست و شنوا و بيناست (11)

 كليد آسمانها و زمين اوراست و هركس را بخواهند ثروت زياد دهند و هركس را بخواهند تنگ روزي ميكنند(12)(اوست كه مردگان را پس از مرگ با جفت زنده ميكند و اختلاف ما در اين است و اصلا مهم نيست كه شما چه ميگوييد اين حق است و ثابت شد براي اهل ايمان)

آنان كه پس از گذشتگان وارث كتاب آسماني(قرآن) شدند  سخت در شك و ريب بماندند (14)

، آنانكه در قدرت خدا جدل و احتجاج برانگيزند پيمان آنها نزد خدا لغو و باطل است (16)

 اوست خدايي كه باران را پس از نااميدي خلق ميفرستد و رحمت خود را فراوان ميگرداند كه خداوند به احوال بندگان بصير و آگاه است (28)

 و از جمله آيات خلقت خداوند زمين و آسمانهاست و هم آنچه در آنها، از انواع جنبندگان پراكنده است و خداوند بر جمع آوري آنچه پراكنده است هر وقت بخواهد قادر است (29)

 و يكي از آيات و قدرت الهي سير و گردش بر روي آب است (32)

 و آنانكه در آيات ما راه جدال و انكار مي پيمايند، ميدانند كه بر آنها از قهر و عذاب ما هيچ مفرنجاني نيست (35)

 خداست تنها مالك زمين و آسمانها ، هرچه بخواهد مي آفريند به هركس كه بخواهند فرزند پسر عطا ميگردانند (49)

يا در يك رحم دو نوع فرزند پسر و دختر قرار ميدهند و هر كس را بخواهند عقيم ميگردانند كه خداوند دانا و توانا هستند (50)

 همه اين آيه ها اشاره دارد به زنده شدن پس از مرگ در دنيا و اشاره غير مستقيم است بنا به آيات قبلي و براي اين اشاره غير مستقيم است كه تا كنون كشف نشود يا معجزه باشد يا اهل ايمان متوجه شوند و اين قدرت خداوند است

در سوره ي 41 سوره فصلت مطرح شده است كه : اين سفره ي احسان را خداي غفور مهربان براي شما گسترده (32)

 در جهان از آنكه خلق خدا را بسوي خدا خواند و نيكوكار گرديد و گفت من تسليم خدا هستم و به ايشان شرك نياوريم كدام كس بهتر و نيكوكارتر است؟ (33)

 و از جمله آيات قدرت الهي خلقت شب و روز (بازگردنده، شب، خواب مرگ موقت در دنيا يا رابطه ي دو جنس در آرامش و روز كه باعث زنده شدن و امتحان ميشود )و خورشيد و ماه بازگردنده ، و نبايد هرگز براي خورشيد و ماه سجده ي پرستش كنيد (37)

 و از جمله آيات قدرت الهي، آنكه زمين را بنگري مطيع كه چون برآن آب باران فرودآوريم گياه برآورد و زنده شود و اهتزاز و نشاط و خرمي يابد، آري آنكس كه زمين را با آب باران زنده كند پس از مرگ مردگان راهم ايشان زنده گردانند با اشاره به آب كه ايشان برهر چيز قادر هستند (39)

 آنانكه در آيات قدرت ما سخت راه كفرو تكذيب پيمودند، هرگز از نظر ما پنهان نيستند (40)

 هيچ ميوه اي از غنچه ي خود بيرون نيايد و هيچ آبستني ( رحم مادر) بار برندارد و نزايد مگر به علم ازلي خداوند،( توجه كنيد بازگياهان و انسان براي زنده شدن پس از مرگ در يك جا مثال زده شده است و توجه به اين داشته باشيد كه گياهان در دنيا بعداز مرگ زنده ميشوند با آب و اسرار به اين موضوع در قرآن كه معجزه روشن براي اهل ايمان است ) (47)

 اي كافران چه ميپنداريد اگر اين بيان ( زندگي پس از مرگ در دنيا) از جانب خداوند باشد و شما به قرآن كافر شده باشيد آيا گمراه تر از آنكه به ستم و تكذيب دور از راه سعادت گرديد در جهان كسي تواند بود؟ (52) ما آيات قدرت و حكمت خود را در آفاق جهان ونفسهاي بندگان كاملا هويدا و روشن ميگردانيم تا ظاهر و آشكار شود كه به حق است (53) اي اهل ايمان بدانيد كه كافران از لقاي (زنده كردن) خداي خود در شك و انكارند و باز بدانيد كه خداوند بر همه ي موجودات عالم احاطه ي علمي كامل دارند (54)

 

 

لطفا به زنده شدن پس از مرگ 7 توجه بفرمائيد

 

بنام خداوند بخشاينده و مهربان

 

 

 

در سوره ي 40 سوره المومن مطرح شده است كه : خداوند به شما آيات خود را پديدار ساخت ( اين معجزه) و از آسمان بر شما آب را روزي فرستاد (اشاره به آب نطفه) متذكر اين معني نشوند مگر كسانيكه دائم رو به درگاه خداوند آورند پس خدا را با اخلاص بخوانيد كه دين خالص مخصوص خداست هرچند از اخلاص شما كافران ناراحت شوند و به تمسخر خود را دل آرام كنند ولي شما دل را براي خداوند خالص كنيد و به ايشان شرك نياوريد كه خداوند داراي مراتب رفيع و صاحب عرش عظيم است (به شما زندگي دوباره مي بخشند در جايي مناسب) روح را به امر خود، به هركه از بندگان بخواهد ميفرستد تا او را زنده كند و بندگان را مورد امتحان قرار دهند (14)در اين آيه اين زنده شدن پس از مرگ اشاره شده است

 بعد از مرگ خداوند با ثبت نامه اعمال نفس روح ،بعد از دو بار مرگ و دو بار زنده شدن از ما اعتراف گيرند و نگهبانان روح به آن گواهي دهند

اشاره به اينكه فقط يك بار زنده شدن در دنيا درست نيست و مربوط به همه ميشود و توانايي خداوند در مرگ و زندگي

و اگر فقط يك با روح به جسم فرستاده شود( زنده شود) و جسم بميرد و باز براي قيامت (زنده شود) ميشود دو بار زنده شدن و يك بار مردن در حالي كه اشاره بيشتر از يك بار است براي همه

و توجه به اينكه در اين آيه اول اشاره شده است كه دو بار بميراند و بعد زنده كند توجه كنيد براي دو بار ميرانده شدن اول بايد دو بارزنده شويم بعد دو بار بميريم و باز دو بار زنده شويم و باز زنده شده در جسم ميميرد

اين آيه اشاره دارد كه فقط يك بار در دنيا زنده شدن و بعد براي قيامت درست نيست.

 بايد بدانيم كه مرگ و زنده شدن در قرآن براي جسم عنوان شده است وگرنه كه روح نميميرد و سوزانده شدن و باز پوست را به وجود آوردن و باز سوزانده شدن مربوط به جسم در دنيا هم هست توجه كنيد اگر اين معجزه را قبول نكنيد آيات را درك نميكنيد در حالي كه قرآن براي اين نازل شد كه بدانيد و در جهل نباشيد.

 ، آنانكه در آيات خدا بي هيچ حجت و برهان راه انكار و جدل پيمودند، جز تكبر و سركشي و حسادت چيزي در دل ندارند ،البته خلقت زمين و آسمانها بسيار بزرگتر از خلقت بشر است( خلقت با آب نطفه و تكرار آن) ،وليكن اكثر مردم اين معنا را درك نمي كنند (57)

خداوند است آنكه شب تار را براي آسايش و استراحت شما مرد و زن قرار دادند و روز را روشن گردانيد كه خداوند را در حق مردمان داراي فضل و احسان  است ( زنده شدن پس از مرگ بسيار محبت بزرگي است حتي در همين جسم كه شب مردن و روز باز زنده شدن )وليكن اكثر مردم شكر نعمت را بجا نمي آورند(61)

خداست آنكه زمين را آرامگاه شما قرار داد و آسمان را برافراشت و شما را به نيكوترين صورتها بيافريد و از غذاهاي لذيذ و پاكيزه به شما روزي داد ايشان خداوند زنده ي ابد است ، جز او هيچ خدايي نيست پس تنها به اخلاص به ايشان بندگي كنيد و ستايش و سپاس مخصوص خداوند آفريدگار عالميان است (65)

 اوست خدايي كه شما را از خاك بيافريد (همه مارا از خاك بيافريد يعني مرده باز زنده شده است كه از خاك خلق شده، چگونه پس از مرگ زنده شده است ادامه آيه ) و سپس از قطره آب نطفه و آنگاه از خون بسته ي علقه ، پس شما را از رحم مادر طفلي بيرون آورد تا آنكه به سن رشد و كمال برسيد و باز پيري سالخورده شويد و برخي از شما  پيش از سن پيري وفات كنيد و همه به اجل معين خود ميرسيد( البته اين حق تمام بندگان از ديدگاه عدالت خداوند است كه بايد فرصت به آنها داده شود تا به سن پيري برسند و در امتحان شدن باهم برابر باشند پس كسي كه در جواني مرد چطور ميشود به سن پيري برسد او از آب نطفه زنده ميشود) در اين قدرت خداوند تعقل كنيد (67)

 اوست خدائيكه زنده ميكند و ميميراند و چون وقتي به خلقت چيزي حكم نافذ و مشيت كاملش تعلق گيرد به محض اينكه گويد موجود باش بي درنگ زنده ميشود (68)

 آيا عاقبت كار آنانكه آيات خداوند را تكذيب كردند را نديدي كارشان به كجا كشيد (69)( اينها آيات خدا هستند آيا تكذيب ميكنيد و دلايل منطقي نداريد و با خنديدن آيات را رد ميكنيد و دل آرام هستيد بزودي خواهيد مرد)

در سوره ي 39 سوره الزمر مطرح شده است كه: خداوند شما نوع بشر را از يك تن بيافريد ، پس از آن جفت او را قرار دادند( مرد و زن آدم و جفتش در تعداد خلق شده ها و قدرت خداوند در زنده كردن) و براي شما نوع بشر هشت نوع از چهارپايان ايجاد كرد و شما را در باطن رحم مادر،در سه تاريكي با تحولات گوناگون و چرخشها در زندگيها به اين خلقت زيبا آفريد اين خداست پروردگار شما كه سلطنت ملك وجود اوست و هيچ خدايي جز ايشان نيست (6)

 اگر همه كافر شويد به اين آيات خدا (هرچند بگوييد ما آنگونه را قبول داريم ولي اينگونه را قبول نداريم) بازگشت همه به سوي خداست خداوند به هرچه در دنيا وجسم كرده ايد آگاه است (7)

  خردمندان عالم متذكر اين مطلبند (9)

 هركس متقي و نيكوكار است در دنيا هم نصيبش نيكوئي و خوشي است (تا ابد  و زمين خداوند بسيار پهناور است كه خداوند صابران را به حدّ كمال و بدون حساب (حتي در زمين هم) پاداش خواهند داد (10)

 همان بندگاني كه وقتي سخن حق بشنوند، ، نيكوتر آنرا تصديق و عمل كنند ، آنان هستند كه خداوند آنانرا به لطف خاص خود هدايت فرموده و هم آنان به حقيقت خردمندان عالمند (18)

نميبيني كه خداوند از آسمان آب باران نازل گردانيد و در روي زمين نهرها روان ساخت آنگاه انواع نباتات گوناگون و انسانهاي گوناگون با آب بروياند باز رو به خزان آرد و نخست بنگري كه زرد شود و آنگاه  خشك گرداند و بميرد (گياهان براي اشاره شدن زنده شدن پس از مرگ انسان در دنيا اشاره شده اند) و در اين براي صاحبان عقل تذكر بر تصديق وجود دارد (21)

 خدا قرآن را فرستاد كه بهترين حديث است كتابيست كه آياتش همه باهم مشابه است مكرر ميشود از تلاوت آن خدا ترسان را،لرزه به اندام افتد و باز آرام و سكونت بخشد (23)

 ما در اين قرآن براي هدايت مردم هرگونه مثالهاي روشن آورديم باشد كه خلق متذكر آن شوند و ايمان بياورند (27)

 خداست كه وقت مرگ ارواح خلق را ميگيرد و آنرا كه هنوز مرگ فرا نرسيد ، نيز در حال خواب بيهوشي روحش را قبض ميكند سپس آنرا كه حكم به مرگش كرده جانش را نگاه ميدارد و آنرا كه حكم به مرگش نكرده به بدنش ميفرستد تا زندگي كند تا وقت معين در اينكار نيز ادله و قدرت الهي براي متفكران پديدار است (42)(اشاره به زنده شدن پس از مرگ در دنيا)

(توجه كنيد وقتي در مورد ايمان به خدا وقرآن آيه اي اشاره ميكند در آيات بعدي در مورد زنده شدن پس از مرگ اشاره ميشود و اشاره ها صورت مشخصي دارند حال بخواهد ستارگان باشد يا آب يا گياهان يا جفت يا خواب يا قيامت يا شب و روز، و اين اشاره اين بار به زنده شدن پس از مرگ بيهوشي يا خواب يعني مرگ در جسم و يا زنده شدن پس از آن در دنيا است و اين شباهت دارد به فرستادن روح به جنين و زنده شدنش )

 شفاعت همه ي خلقان با خداست و پس از مرگ و فنا بازگشت همه به سوي اوست (44)

 و بهترين دستور؛ كتابي كه بر شما از جانب خدا نازل شده است را پيروي كنيد پيش از آنكه عذاب قهر حق به كيفر گناهتان برشما فرود آيد و هلاك شويد آنگاه هر نفسي به خودآيد و فرياد ندامت به خود آرد گويد اي واي برمن كه در حق خود ظلم كردم و وعده هاي خدا را مسخره نمودم (56)

يا آنكه از شدت پشيماني گويد افسوس اگر خدا مرا هدايت ميكرد و من ميخواستم به قرآن توجه كنم اهل تقوا بودم (57)

 يا آنكه چون عذاب هلاك را به چشم مشاهده كند گويد اي فرياد كاش بارديگر به دنيا باز ميگشتم تا از نيكوكاران ميشدم (58)

آري آيات كتاب من البته براي هدايت تو آمد تو آنرا تكذيب كردي و راه تكبر و سركشي پيش گرفتي و روز قيامت كسانيكه به خدا دروغ بستند و حق را قبول نكردند بنگريد كه همه رويشان سياه شده است آيا تكذيب كنندگان را منزل در جهنم نيست(60)

( البته بعد از هلاك ديگر به دنيا فرستاده نميشوند در جسم بشربراي امتحان، البته بعد از قيامت ديگر به دنيا براي امتحان فرستاده نميشوند )

خدا آفريننده ي هرچيز است و بر هر چيز هم ايشان نگهبان است (62)

سوره ي 38 سوره ص مطرح شده است كه : و مردمي كه عقاب ما بر آنها حتم و واجب گرديد و هلاك شدند جز يك صيحه انتظاري ندارند تا در قيامت زنده شوند و به دليل اينكه هلاك شدند ديگر ابدا به دنيا بازنميگردند (14)( اشاره به اينكه ديگران كه هلاك نشدند برميگردند)

 و كافران وقتي هلاك شدند گفتند اي خدا حساب نامه ي اعمال ما را تعجيل كن و قبل از روز حساب قيامت انداز( و ما را به دنيا باز نگردان چراكه هر بار ستمگرتر ميشوند) (16)

 و از بندگان ما داوود را ياد كن كه بسيار نيرومند بود (البته زندگي پس از مرگ در دنيا در زبور داوود (ع) قبلا مطرح شده بود قبل از انجيل و اشاره به داوود ع اشاره به زندگي پس از مرگ در دنيا است ) (17)

 ما به داوود كوه ها را مسخر كرديم تا شب و روز خدا را تسبيح و ستايش كند (18)

 و مرغان را مسخر او كرديم كه نزد او جمع گردند و همه به دربارش از هر جانب بازآيند و برگردند (19)

 و به او قوه ي درك حقايق و  حق از باطل را عطا كرديم (20)(همانند امام زمان)

و ياد كن از بنده ي ما ايوب كه پاي بر زمين زد به خواست خدا چشمه ي آبي پديدار آمد گفتيم در اين آب سرد شستشو كن و از آن بياشام (42)

اشاره به آب نطفه

و ما اهل و فرزنداني كه از او مردند و از دنيا رفتند به قدر آنها هم به علاوه بر آنها به او دوباره فرزند عطا كرديم تا در حق او لطف و رحمتي كنيم تا صاحبان عقل متذكر شوند (43)فرزندانش پس از مرگ در دنيا باز از آب نطفه خلق شدند همانند امام زمان و تمام رسولان

(اشاره به بعد از مرگ باز زنده شدن فرزند و اشاره هاي قبلي آب و زبور)

 ياد كن هنگامي را كه خدا به فرشتگان گفت كه من بشر را از گل مي آفرينم (71)

 پس آنگاه كه او را به خلقت كامل بياراستم و از روح خود در او بدميدم و فرستادم  بر او به سجده در افتيد (72) بايد با ايمان به آيات خداوند سجده كنيد وگرنه به خلقت كامل نميرسيد

 

در سوره ي 37 سوره الصافات مطرح شده است كه : از اين منكران بپرسيد كه آيا خلقت و زندگي بخشيدن آنها سختتر است يا موجودات با عظمت ديگر كه ما خلق كرده ايم

 و ما همه اينان را در اول از گل سه رشته بيافريديم (11)

 اهل ايمان به آفرينش با نطفه ، تعجب ميكنند ، كافران هم به تمسخر ميپردازند (12)

و وقتي آيه و معجزه اي مشاهده كنند بازهم به مسخره كردن ميپردازند (14)

 و با تعجب و انكار آيا چون ما مرديم و استخوان( جسم) ما خاك شد باز به زندگي برانگيخته ميشويم ؟ (16)

 يا پدران گذشته ي ما زنده ميشوند ؟ (17)

 آري شما كافران خار و زليل زنده ميشويد (18)

 و بعداز اين هم در روز قيامت تنها به يك صيحه همه زنده شده و از قبرها برخيزند (19) (بعد از اين يعني بعد از دنيا يعني در دنيا زنده ميشويم پس از مرگ)

در بهشت يكي از بهشتيان گويد مرا همنشيني بود (51) كه او به من گفت آيا تو باور ميكني (52) آيا چون مرديم و استخوان ما خاك شد باز پاداش و كيفري يابيم (53)

 و آن شخص بهشتي به دوستان گويد برويم و آن منكر را ببينيم (54)

 به او گويد قسم به خدا كه نزديك بود مرا هم چون خود هلاك گرداني و اگر لطف خداي من نگهدارم نبود منم در جهنم نزد تو حاضر بودم (57) آيا ديگر ما را مرگي خواهد بود؟ (58)

 جز همان مرگ اول( در يك جسم )ديگر هيچ رنج و عذابي بر ما نخواهد بود (59)

 درك اين مطلب همان سعادت و رستگاري بزرگ است(60)

 آنانكه سعي و عملي ميكنند  بايد با ايمان به اينكه زنده ميشوند چه در قيامت چه قبل از قيامت و چه در همين جسم بكنند، آيا اين مقام عالي بهتر است يا درخت بد مزه و بد بو و بد شكل زقوم جهنم (62)

 كه آن درخت را ما بلاي جان ستمكاران عالم گردانيديم (63)

 چرا كه آنها پدرانشان را در زلالت و گمراهي يافتند (69)

يعني همانند آنها و چيزهايي را كه فقط آنها ايمان داشتند را قبول كردند و حق را رد كردند زنده شدن پس از مرگ بدون محدوديت را

 و باز از پي آنها شتابان رفتند (70)(دنيا پرستي كردندو به خدا ايمان نياوردند)

 و قبل از اينان هم بيشتر پيشينيان هم سخت گمراه و حق را تكذيب كردند و بعضي به درجه هلاك شدن رسيدند درود جهنم برآنها باد (71)

 و بنگر كه عاقبت كار مردم منكر حق به چه انجاميد (73)

 همانا نوح ما را ندا كرد و ما او را چه نيكو اجابت كرديم (75)

 و نژاد و اولاد او را بر روي زمين باقي داشتيم (77)

 و در ميان آيندگان نام نيكويش بگذاشتيم سلام و درود خداوند بر نوح باد  (79)

ما چنين نيكوكاران را پاداش ميدهيم (80)

و از پيروان نوح به حقيقت ابراهيم با دين اسلام بود و به خدا هرگز شرك نمي آورند (83)

 سلام و درود خدا بر ابراهيم باد (109)

 كه ما نيكوكاران را چنين پاداش نيكو ميدهيم (110)

و به او مژده ي فرزندش اسحق را داديم (112)

 و سلام و درود بر موسي (114)

 ما چنين نيكوكاران را پاداش ميدهيم (121)

 

 همانا الياس يكي از رسولان خدا  بود (123)

 سلام بر آل ياسين باد (130) (قرآن ميخواهد بگويد پدر به پسر نژاد و نسل ميماند در نيكي و اشاره به نوع ظهور رسولان دارد)

و ستايش مخصوص خداست كه آفريننده ي جهانيان است (182)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.