معجزه جديد سوره البقره 5

معجزه جديد سوره البقره

معجزه جديد سوره البقره 5

۴۰ بازديد

 

در سوره ي 70 سوره معارج مطرح شده است كه: هرگز اين نشود كه كافران به بهشت بروند و آنها خود ميدانند كه ما آنها را از چه چيز خلق كرده ايم ( از آب نطفه ) (39) قسم به خداي مشرق و مغربهاي عالم كه ما قادريم (40) كه خلقي بهتر از آنها بيافرينيم(با آب نطفه) و  هرگز كسي به قدرت ما سبقت نخواهد يافت (41) چنين نيست ( كه خداوند نتوانند و زنده شدن محدود و ناقص باشد) پس آنها را به كفر و زلالت خود بگذار كه به بازيچه ي دنيا دل بازند (و دنيا پرست باشند) تا به روزيكه وعده ي عذاب  براي آنهاست ، روبرو شوند (برزخ و دوزخ يا هلاك شوند)(42)

در سوره 67 سوره الملك مطرح شده است كه: بزرگوار خدايي است كه مرگ و زندگي را آفريد كه شما بندگان را بيازمايد تا كدام نيكوكارتر است (2) در اين آيه متوجه ميشويم كه مرگ و زندگي دليلي براي امتحان است و در قبل متوجه شده ايم كه يك بار امتحان براي يك شخص كه حتي با مشكل نيز بدنيا آمده است كافي نيست آن خدايي كه شما را از نيستي به هستي آورد و گوش و چشم و دلها به شما عطا كرد (اشاره به دلها يعني چندين دل و روش مرگ و زندگي به وجود آمدن از نيستي و نطفه و عطا كردن گوش و چشم و دلهاي متعدد است )  حال آنكه بسيار كم از ايشان شكرگذاري ميكنيم آن خدايي كه شما را در زمين برانگيخت و باز بسوي او محشور ميشويد (24)

 به ديده ي تأمل بنگريد كه اگر آب كه مايه ي حيات زندگاني شما است صبحگاهي همه به زمين فرو رود كيست كه باز آب گوارا را براي شما پديد آورد (30)

 اشاره است كه به اين آيه با ديده ي عقل تفكر كنيد آب ربطي به زنده شدن دارد آب نطفه و با قبولش يا ردش امتحان ميشويد و مرگ و زندگي كه براي امتحان آدمي است از اين راه انجام ميشود تا عالم  غيب زير سوال نرود با زنده شدن پس از مرگ با آب

در سوره 64 سوره التغابن مطرح شده است كه :اوست خدائيكه آدميان را آفريد ،باز شما بندگان گروهي كافر و بعضي اندك مؤمن هستيد و خدا به هر چه كنيد كاملا آگاه است (2) خداوند زمين وآسمان را به حق آفريد و شما آدميان را به زيباترين صورت برنگاشت وخلق كردو بازگشت همه خلايق به سوي خداوند بزرگ است (3)آيا حكايت پيشينيان كه به خداوند بزرگ كافر شدند به شما نرسيد كه به كيفر كردارشان رسيدند و عذاب براي خود مهيا كردند اين عذاب براي آن بود كه رسولان آنها، با ادله و معجزات روشن به سوي آنها آمدندوآنها گفتند آيا بشري كه همانند ما انسان است آيا ميتواند فرستاده خداوند باشد وبه رسولان كافر شدند ودوري گزيدند ولي خداوند از همه بي نياز وهمه به علم و نعمت خداوند خالق نيازمند هستند كافران گمان كردند كه هرگز زنده نخواهند شد( چه براي قيامت و چه براي قبل از قيامت گمان كردن)

 براي خداوند بزرگ و باحكمت و قدرت بسيار آسان است (7) اين چرخه آفرينش و پرورش خداوند بزرگ است./

 

درسوره 57 سوره الحديد مطرح شده است كه :آن خدائيكه آسمانهاو زمين همه ملك اوست خداوند، خلق را زنده گرداند و باز بعد از زنده كردن ميميراند و اين يك چرخش است زنده شدن و مردن چرخشي دارد تا قيامت، همانند چرخش روز و شب و اوست خدايي كه به هر چيز تواناست (2) اول آخر هستي و پيدا وپنهان وجود و روح همه خداست  و خداوند به همه امور عالم داناست (3) و خداوند هر چه در زمين فرو رود و هر چه برآيد و بيرون آيد و آنچه از آسمان نازل شود (روح انسان) و آنچه بالا رود( از روح آدمي) همه را ميداند (4)

 شب را در روز نهان كند و روز رادر خيمه سياه شب پنهان سازد و به اسرار دلهاي خلق هم ايشان آگاه هستند( شب و روز نشانه زنده و مرده و مرده و زنده شدن است و تكرار آن تا قيامت بنا به آيات قبلي و بعدي مرده را در زنده و زنده را در مرده پنهان كند تا عالم غيب ناقص نباشد و محدود هم نباشد و اشاره به زنده شدن پس از مرگ در دنيا است ) (6)

آيا نوبت آن نرسيده كه كساني كه ايمان آوردند (به قرآن و قدرت و بزرگي خداوند بزرگ ) دلهايشان را به ياد خداوند خاشع و فروتن گردانند و خداوند رابا دل جان بپذيرند و به آنچه از حق نازل شد به دل توجه كنند و مانند كسانيكه قبل از اين برايشان كتاب آسماني نازل شد نباشند كه دوره طولاني بر آنها گذشت و دلهايشان رنگ غير خداپرستي گرفت و بسياري فاسق ونابكار شدند (و در دنيا پرستي خود انسانيت را زير سوال بردند) (16)

بدانيد كه زمين و زمينيان را خداوند بزرگ پس از مرگ زنده ميگرداند ،زنده گردانيدن بعد از مرگ زمين را خداوند توانا ئي دارند ( منظور ،اشاره اين آيه ايمان به اين زنده شدن و ايمان به قرآن و ايمان به خداست پس اشاره ها را درك كرده و ايمان بياوريد تركيبي از آيه 16 و 17) بدانيد كه زمين را خدا پس از مرگ زنده ميگرداند ما آيات و ادله و نشانه قدرت خود را براي شما بيان كرديم تا مگر فكر وعقل به كار بنديد(17)( ديگر از اين روشنتر نميشود كسي كه بخواهد رد كند بايد بگويد اينجا اشاره شده كه زمين را پس از مرگ زنده ميكند و ربطي به انسان ندارد و به آيات قبل و بعد توجه نكند و قرآن را محدود و فسق كند و همه آيات قبلي را ناديده بگيرد و به توضيحات گذشته قرآن بي توجه باشد و به كلام خدا چون بيتوجه است بلكه به خداوند و قدرت ايشان و حق بي توجه است و نظرش تاثيري در عالم ندارد)

بدانيد كه زندگاني دنيا به حقيقت بازيچه ايست بچگانه ( زمين را خداوند پس از مرگ زنده ميكنند و اشاره به زندگي دنيا بازيچه ايست بچگانه براي انسان و معني زنده كردن زمين پس از مرگ ميشود اينكه هر چه در زمين است بعد از مرگ زنده ميشود حتي انسان در دنيا)

 ، و لهو و عياشي و آرايش و تفاخر و خود ستائي با يكديگر و حرص افزوني مال و فرزندان ، اين حقيقت كاردنياست و در مثل مانند باراني است كه به موقع ببارد و گياهي درپي آن از زمين برويد كه بشگفت آورد بيننده را( اگر خداوند بخواهند آدمي را در جاي مناسبي قرار ميدهند پس دنيا پرستي نكنيد) ، و سپس بنگري كه زرد و خشك شود ( خداوند ميتوانند آدمي را در جاي نامناسبي از ايمان به حق قرار دهند بنا به اعمال جسمهاي قبلي و هيچ بلايي بدتر از اين نيست كه حق را درك نكنيد و جاهل باشيد و در امتحانات اشرف مخلوقات تبديل به كمتر از حيوان باشيد)

و بپوسد و در عالم آخرت عذاب سخت جهنم و آمرزش و خشنودي حق نصيب است ( با گياه زنده شدن پس از مرگ در دنيا شروع ميشود ب آب با انسان تمام ميشود و اين اشاره غيرمستقيم است رحمت خدا و غذاب جهنم مربوط به انسان نه گياه مثال را درك كنيد)

 آري اي اهل ايمان بدانيد كه دنيا جز متاع فريب براي آزمايش و غرور چيزي نيست ، به سوي آمرزش پروردگار پرورش دهنده خود بشتابيد (20)

 

چرا قبلا از دوازده امام بزرگ شيعيان مطرح نشد، بدانيد كه مسائل زيادي در قرآن وجود دارند كه تا كنون مطرح نشده و خداوند هرموقع بخواهند ، مردم  را به آن علم ميرسانند و بايد زمان آن علم برسد چرا كه خداوند به هر كس كه بخواهند مي بخشند و خداوند داراي فضل ورحمت بي پايان هستند(29) ( اگر بخواهند زندگي ميبخشند و اگر بخواهند علم ميبخشند و اين كار خداست و مخالفت با كار خدا انسان را به قبول ناحق و فسق مجبور ميكند و خداوند بخشنده و مهربان و حكيم و عادل و با فضل و رحمت هستند لطفا كسي جاي خداوند انتظار تصميم گرفتن نداشته باشد و به خود مقام ربوبيت و علم كامل ندهد تا نتواند علم را بياموزد و به خود ستم كند منكرين خدا نيستند بلكه موجوداتي هستند كه خداوند خلق فرمود ولي آنها سركش هستند و حق و دستور خداوند را نميپذيرند

 

لطفا به زنده شدن پس از مرگ 5 توجه كنيد

 

 

 

بنام خداوند بخشاينده و مهربان

 

 

زنده شدن پس از مرگ 

 

در سوره 56 سوره الواقعه مطرح شده است كه : بعد از آنكه قيامت شد اهل ايمان كه نيكو كاري كردند و آيات خدارا قبول كردند به بهشت ميروند اصحاب شقاوت هم كه نامه اعمالشان به دست چپ است آنها در عذاب باد مسموم و آب گرم باشند (42) و سايه اي از دود آتش دوزخ (43)كه نه هرگز سرد شود و نه خوش نسيم گردد (44) اين عذاب آنها به اين دليل است كه در دنيا به ناز و نعمت پرداختند (شكم پرستي و مقام پرستي و زير شكم پرستي و خودو جسم و شيطان پرستي و شرك پرداختند نعمت را خواستند ولي خدا را نه حق رانه و دين را به دنيا پرستي نزديك كردند و حق را قبول نكردند تا اينكه حق آنها را نابود كرد حتي نفهميند كه نبايد باحق مخالفت كنند حق كه مانند آنها از بين نميرود)و البته گناه بزرگتر آنها لجاجت و اصرار به تكذيب حق است (46)

 ميگويند آيا ما وقتي مرديم و استخوان ما خاك شد بازهم ما زنده ميشويم(47)( زنده شدن حدود نيست و اگر كسي محدود بداند تكذيب حق كرده است)

 (حتي در دنيا چون زنده شدن محدود عنوان نشده و ما آيات زيادي داريم كه با هم اين نامحدود بودن را ثابت ميكند براي اهل ايمان) (47)

يا پدران گذشته ما زنده خواهند شد و زندگي ميكنند (48) توجه كنيد تمام خلق اولين و آخرين زنده ميشوند (49)

( و توجه داشته باشيد كه مشخص شده است كه زنده شدن محدود نيست و به خواسته خداوند مربوط ميشود و خداوند در قرآن عنوان ميكنند در دنيا هم زنده ميشويد به صورت غير مستقيم ولي روشن و با دليل و توضيح و مجبوريد به قبول آن چون روشن بيان شده

و عاقبت وعده گاه خلق روز معين محشر است و روح و فرشتگان جمع ميشوند ( تازه اشاره به قيامت شد يعني زنده شدن پس از مرگ از اولين تا آخرين در دنيا است و هم در قيامت در دنيا زنده شدن به صورت غير مستقيم است و در قيامت ، مستقيم و در هر دو حالت دليلي بر رد زنده شدن در دنيا و يا قيامت نيست و اين حق است (50)

 آنگاه شما اي گمراهان منكر و تكذيب كننده از درخت زقوم خواهيد خورد

 

منظور تكذيب كنندگان زنده شدن در دنيا ويا در قيامت است كه تكذيب كنندكان به زنده شدن ايمان ندارند چه براي قيامت و چه براي قبل از قيامت(51)

 ما شما را آفريديم (از آب نطفه) پس چرا آفريننده را تصديق  نميكنيد (57)

در آيه ي 58 مطرح شده است پس ايمان بياوريد.

توجه كنيد : ما شما را آفريديم پس چرا آفريننده را تصديق  نميكنيد؟ آيا نديديد كه نخست شما آب نطفه اي بود؟  

 واضح است (58)

و در اول سوره اشاره به اينكه آيا وقتي مرديم و استخوانهاي ما پوسيد باز زنده ميشويم يا پدران ما زنده ميشوند و در اين آيه روش زنده شدن را مشخص و تاييد ميكند با آب نطفه زنده شدن پس از مرگ و به صورت جدا قيامت را هم اشاره كرد و بعد در دنيا با آب نطفه زنده شدن را

 آيا شما آن نطفه به صورت فرزند انسان آفريديد يا ما كه خالق شما هستيم آفريديم؟ (59)

ما مرگ را بر همه ي خلق مقدر ساختيم و هيچكس بر قدرت ما سبقت نتواند گرفت (60)

 اگر بخواهيم هم شما را از بين برده و فاني ميكنيم و خلقي ديگر مثل شما كه از اول آفريديم باز بيافرينيم (با آب نطفه و در جسمي ديگر در دنيا) و شما را به صورتي كه اكنون از آن بي خبر هستيد برمي انگيزيم (61)

در جسم بعدي با آب نطفه ، زنده شدن ، اشاره غير مستقيم ولي روشن

 و شما از نشانه اول خود آگاه شديد

 (آب نطفه براي زنده شدن در دنيا اگر اهل ايمان به قرآن باشيد همين سوره براي شما كافي است تا قبول كنيد كه زنده ميشويد )

 پس چرا متذكر زنده شدن پس از مرگ و آخرت نميشويد و عمل نيكو انجام نميدهيد (62)

( توجه كنيد ، زنده شدن انسان در دنيا ، شباهت دارد به زنده شدن گياهان پس از مرگ در دنيا )

 آيا نديديد تخمي را كه در زمين كاشتيد (63)

 آيا شما آن تخم را رويانيديد يا ما رويانيديم (64)

 البته كه خداوند است كه گياهان را در زمين بعداز مرگ زنده ميكنند .(همچنين خداوند است كه در زمين طبق آيه ي 59 آدميان را پس از مرگ زنده ميكنند با آب نطفه شما آفريده اي خداوند عالم شما آفريديد )(64)

 و اگر ما بخواهيم شما را خشك و تباه ميسازيم تا با حسرت و ندامت به سخنان بيهوده بپردازيد (در برزخ يا در دوزخ) (65)

 آيا آبي را كه شما مينوشيد متوجه ايد؟ (68)

( كه اين آب همه چيز است و باعث تولد شما و تولد گياهان) و بقاء و آفرينش شما زمينيان است (چه در گياهان و چه در انسانها) (68)

كه آيا شما آب را از ابر فرو ريخته يا ما براي شما فرو ريختيم (69)

 اگر ميخواستيم آن ابر را بجاي آنكه خوش و گوارا ميكرديم شور و تلخ ميگردانديم آيا شكرگذاري نميكنيد (اگر شكر كنيد ما روح شما را در جايي مناسب و خوش با آب نطفه به دنيا نازل ميكنيم و اگر شكر نكنيد شما را در جايي نامناسب و و تلخ به دنيا نازل ميكنيم چه بسا اگر تكذيب كنيد شما را هلاك كرده و اصلا نازل نكنند) (70)

 آيا آتشي را كه( گرما دارد) روشن ميكنيد مي نگريد؟ (71)

 آيا شما آن درخت را آفريديد يا ما آفريديم؟ (72)

ما آن آتش را خلق و مايه ي پند مسافران و بهره ي نيازمندان گردانيديم (73) با همان هم كارهاي زيادي ميشود كرد مثلا تكذيب كنندگان را پند و اگر نشد عذاب دهند

سوگند به موقع نازل شدن ستارگان (75)

فرستادن روح براي جسم انسان

 و اين قسم اگر بفهميد و بدانيد سوگند بزرگي است (76)

قسم به ستارگان بازگردنده كه اين قرآن بسيار گرامي و حق است (77)

 و در لوح محفوظ بر حق (78)

كه جز دست پاكان و مردم با ايمان به آن نرسد و به جز مردم با ايمان كسي درك حقايق قرآن گرامي را نميكند (79)

بنده تغيير ندادم اينها توضيح معني هستند كه در طبيعت هم ديده ميشود

 نازل شده از طرف پروردگار عالم است (80)

  اي تكذيب كنندگان حقيقت زندگي پس از مرگ ، آيا با اين سخن و سوره باز انكار و مخالفت مي ورزيد و براي خود دليل بي سند مي آوريد (81) و بهره ي خود را تكذيب كردن حق قرآن و قبول نكردن و عمل نكردن به آيات حق قرار ميدهيد (82)

 پس چگونه خواهد بود هنگامي كه جانشان به گلو رسد و در حال مرگ هستند (83)

 و شما وقت مرگ بالاي سر آن مرده حاضريد و نگاه ميكنيد آن شخص مرده، خود شما هستيد و از روح خود جسم در حال مرگ خود را نگاه ميكنيد (84)

و خداوند صاحب روح ما است و شما ديگر صاحب جسم خود نيستيد چرا كه خداوند مالك روح ،شما را به سوي خود ميكشد و جسم شما فاني است و بي اعتبار ميشود ليكن شما براي اين حقيقت معرفت و بصيرت نداريد (85)

  اگر كار بدست شما و طبيعت است و شما را آفريننده اي نيست (86) پس روح خود را دوباره به بدن مرده ي خود بازگردانيد و نميريد اگر راست ميگوييد (87)

در سوره ي 55 الرحمن مطرح شده است كه : خداي مهربان قرآن آموخت (2)

 و انسان را خلق كرد و به او نطق و بيان عطافرمود (4)

 و گياه و درختان هم به سجده ي او سر به خاك اطاعت نهاده اند (6)

 و زمين را براي زندگاني خلق مقرر فرمود (10)

 و حبوبات كه داراي برگ و گل و دانه (و پس از مرگ زنده است) (12)

 انسان را خدا از خشك گلي مانند گل كوزه گران از خاك آفريد (14)

 و هركس را كه روي زمين است دستخوش مرگ و فنا قرار دادند (26)

و تبديل به خاك ميكند باز

 و زنده ي ابدي زات خداي بزرگ، وخداوند خالق  روح، خداوند جلال و عظمت است (27)

 اي گروه انسانهاو اي گروه بشرها كه اصحاب شيطان هستيد بزودي به حساب كار شما خواهيم پرداخت (31)

آنگاه كه آسمان شكافته شود تا چون خاك سرخگون و قرمز آتشين چون روغن روان گردد (37)

 و بهشتيان بر بسترهايي كه حرير استبرق و آستر آنهاست تكيه زده اند و ميوه ي درختانش در همان تكيه گاه در دسترس آنهاست (54)

 در آن بهشتها زنان زيباي با حيائيست كه دست هيچكس پيش از بهشتيان به آن زنان نرسيده است (56)

و در زندگي بعدي هم ميتوان با در نظر گرفتن حق در بهشت دنيا بود قبل از بهشت روح جاودان

 البته كسي كه خوب باشد خوبي مي بيند حتي در دنيا جسم هم نيازهايي دارد

كيست كه به خداوند جانش و مالش را وام دهد و خداوند به چندين برابر به او عطا بفرمايند

آيا پاداش نيكويي و احسان جز آن كه نكويي و احسان است (60) بزرگوار و مبارك نام پروردگار است كه خداوند جلال و عزت و احسان و كرامت است (78)

در سوره ي 54 سوره القمر مطرح شده است كه : ما قرآن را براي وعظ و اندرز بفهم آسان كرديم آيا كيست كه از آن پند گيرد؟ آيه هاي (17) و (22) و (32) و (40)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.