معجزه جديد سوره البقره 4

معجزه جديد سوره البقره

معجزه جديد سوره البقره 4

۴۳ بازديد

 

در سوره 79 قرآن سوره النازعات مطرح شده است كه : قسم به فرشتگاني كه با كمال سرعت فرمان ميبرند ، قسم به فرشتگاني كه در نظم عالم برهم سبقت ميگيرند، قسم به فرشتگاني كه به فرمان خدا ،به تدبير نظام خلق ميكوشند روزي كه جهان را بلرزاند، و بعد از آن بيرون آيد در آن روز سخت دلها ترسان ميشود

 گويند

 آيا ما پس از مرگ باز زندگاني ديگر خواهيم داشت و چون مرديم و استخوان ما پوسيده بشود زنده خواهيم شد، گويند در اين صورت كه ديگربار باز زنده شويم  بسي زيانكار خواهيم بود (12)( حتي در دنيا) آيا خبر موسي ع به تو رسيده وقتيكه خداوند او را ندا كرد كه به سوي قوم بدكار برو كه سخت به راه طغيان و دنياپرستي رفتند پس آيت و معجزه ي بزرگ بر او نمود تا نشانه اي بر علم موسي باشد قوم بدكار تكذيب و نافرماني كردند و به سبب اين سركشي هلاك شدند تا به هلاك آنها اهل معرفت عبرت گيرند توجه كنيد به قبول زنده شدن پس از مرگ  اشاره شده است  و زنده شدن در دنيا كه شب و روز و آسمان بلند و بنا ههاي زميني كه زنده شدن پس از مرگ را به دنيا اشاره ميدهد.

آيا بناي شما آدميان استوارتر است يا بناي آسمان بلند كه شبها را تاريك ساخت و روزهايش را روشن گردانيد توجه كنيد( در آيه 12 زندگي بعداز مرگ مطرح شده و در اين آيه اشاره به شب و روز شده است شب و روز مربوط به دنيااست يك حالت خوابيدن است كه مرگ موقت يك جسم است در دنيا و بعداز آن زنده ميشود در حالت بعدي شب و روز چرخشي دارد به تكرار، مثالي است براي تكرار اين زندگي بعداز مرگ ، در حالت بعدي مسائل بين جفت كه باعث بوجودآمدن زندگي بعدي يك انسان ميشود و منظور از زنده شدن پس از مرگ زنده شدن در دنيا هم هست با آب نطفه همانند زمين و گياهان كه پس از مرگ زنده ميشوند در دنيا ) و زمين را بعداز آن بگسترانيد و زنده كرد و در آن آب و گياه پديد آورد توجه كنيد (مطرح شدن زنده شدن گياهان با آب باران بعداز مطرح شدن شب و روز و قبل تر از آن قبول زندگي بعداز مرگ اشاره دارد به زنده شدن بعداز مرگ توسط آب و آب نطفه ، و زمين هم با آب زنده ميشود بعد از مرگ) تا قوت شما و چهارپايان شود پس چون آن واقعه بزرگ پديد آيد (توجه كنيد يعني قيامت شود ومنظور اين زنده شدن در دنيا و عنوان زمين را بگسترانيد براي زنده شدن و در آن آب و گياه پديد آورد و شب و روز در دنيا و زنده شدن و در نهايت در دنيا كه اشاره به قوت و توان انسان گرديد تا زماني كه واقعه بزرگ يعني تا قيامت ادامه دارد و در زنده شدن براي قيامت هم باز زنده ميشويد.

 

در سوره ي 78 قرآن سوره النباء مطرح شده است كه چنين نيست كه منكران پنداشتند بزودي خواهند دانست والبته بزودي آگاه ميشوند آيا ما زمين را محيط آسايش خلق نگردانديم كه در آن بميرند و زنده شوند و شمارا جفت نر و ماده آفريديم و خواب را براي شما مايه ي قوام حيات و استراحت قرار داديم و بر فراز آن هفت آسمان محكم بنا كردم و چراغي رخشان برافروختيم (جفت نر و ماده توضيح داده شده خواب هم توضيح داده شده است مرگ موقت و اشاره به در زمين بميرند و زنده شوند عنوان نشد كه زنده شوند و بميرند اول شد بميرند ( همانند جايي كه عنوان شد شما باز خواهيد مرد) و اين اشاره غير مستقيم براي اهل عقل است نه براي منكران اول بايد زنده شويم تا بميريم و باز زنده شويم در دنيا با آب نطفه و جفت نر و ماده در دنيا

خود تفكر كنيد چگونه است كه اينقدر اين موضوع هاي زندگي پس از مرگ زنده شدن گياهان پس از مرگ در دنيا، آب باران ،آب نطفه ،خواب ،جفت نر و ماده، چرخش شب و روز و تكرار آن خورشيد و ماه و زمين و مرده شدن و باز زنده شدن تكرار ميشود ودر تمام اين سوره ها ادامه دارد و از همديگر دفاع ميكنند با تفكر به اين تكرار هم اهل ايمان ميتوانند به درستي زندگي بعداز مرگ در دنيا پي ببرند) و از فشار وتراكم ابرها آب باران فرو ريختيم (زنده شدن و مردن و تكرار آن در زمين از نر و ماده و اشاره به آب در طبيعت كه اشاره غير مستقيم است به زنده شدن با جفت توسط آب ) تا به آن آب دانه و گياهان را زنده كنيم و باغهاي پراز درخت پديد آورديم همانا روز فصل وعده گاه خلق است( يعني وعده تا به قيامت ادامه دارد و اشاره به باز زنده شدن مربوط به دنيا است تا قيامت ادامه دارد)

ما شما را از روز عذاب كه نزديكست ترسانيديم وآگاه ساختيم روزي كه هر كس آنچه فرستاده پيش روي خود حاضر بيند و كافر منكر حقيقت وعدالت خدا، آرزو كند كه اي كاش خاك بودم كه با تكذيب زندگي بعد از مرگ در دنيا و قيامت ويا هر حقي  به خود ستم نميكردم (توجه كنيد بنده به اين دليل آيات را جدا ميكنم كه شما بهتر متوجه اين معجزه شويد در اتمام توضيح اين معجزه، قرآن را به صورت كامل سوره ها توضيح ميدهم تا متوجه اصلي ترين معجزه قرآن شويد قرآن براي متروك ماندن نيست فقط مال ديروز نيست بلكه امروز و فردا را قرآن ستون دين است و نماز فروع دين است و نماز بدون ايمان و عمل به قران ارزشي ندارد

از خداوند عالم كمك ميخواهم كه اين حقيقت در قرآن را به همه دنيا برسانم

 

در سوره 77 قرآن سوره المرسلات مطرح شده است كه : قسم به رسولاني كه از پي هم فرستاده شدند، قسم به آنان كه نيكو نشر ميدهند قرآن را و قسم بحق آنان كه حق و باطل را كاملا از هم جدا ميكنند واي روز قيامت بحال منكران و مكذبان، آيا ما پيشينيان را هلاك نكرديم،از پي آنها هم قومي ديگر را نيز هلاك ميكنيم ،واي آن روز بحال آنان كه آيات خدا را تكذيب كردند ، آيا ما شما آدميان را از آب نطفه بيقدر به اين زيبايي نيافريديم، و آن نطفه را بقرارگاه رحم منتقل ساختيم ،تا مدتي معين و معلوم ، و ما تقدير مدت رحم كرديم كه نيكو حكيمي هستيم (توجه كنيد دليل دارد كه قرآن اينقدر به تكرار به دنيا آمدن توسط آب نطفه را بيان ميفرمايند و گياهان را هم كه بعد از مرگ در دنيا زنده ميشوند را بيان ميفرمايند و منظور زنده شدن پس از مرگ در دنيا است تا قبل از قيامت  واي به حال آنانكه آيات خداوند را تكذيب كردند كدام آيات ؟ زنده شدن  انسان با آب نطفه در رحم و تكرار آن و توضيح  اينكه كجا به دنيا آمدن و اشاره غير مستقيم )واي آن روز به حال آنان كه آيات خدا را تكذيب كنند ،آيا ما زمين را كفايت قرار نداديم، تا مردگان روي زمين زندگي كنند و مردگان درونش پنهان شوند (26)(كساني كه اين معجزه را قبول ندارند توجه كنند اين آيه هماننداشاره مستقيم است :زمين كفايت قرار داده شده كه مردگان روي آن تعيش و زندگي كنند وبراي اطمينان از اشتباه نكردن شما ،دوباره ذكر شده است كه مردگان درونش پنهان شوند ، در مورد پنهان شدن مردگان درون زمين كه شكي نداريم ،ولي مردگان براي اينكه بتوانند روي زمين تعيش و زندگي كنند بايد زنده شوند حالا چطور مردگان روي زمين زنده ميشوند توسط آب نطفه كه در اول سوره عنوان شد ،يك آدم بايد خيلي فاسق باشد كه باز هم تكذيب كند بگويد با آب چطور ميشود نه نميشود به اين دليل نميشود و اگر دليلش را بگويد جز اينكه مسخره شود از جهل هيچ نيست، البته تكذيب كنندگان هلاك ميشوند

)و از ابر و باران بشما آب زلال وگوارا نوشانديم(27)واي آن روز بحال آنانكه آيات خدا را تكذيب كردند ، اين روز فصل است كه شما را با همه مردگان پيشين  بعرصه محشر جمع گردانيم (38)واي آنروز بحال آنانكه آيات خدا را تكذيب كردند ، در آن روز سخت بندگان با تقوي و پرهيزكار در سايه درختان بهشت و طرف نهرهاي جاري متنعمند، واي آن روز به حال آنان كه آيات خدا را تكذيب كردند شما پس از آيات خدا باز به كدامين حديث ايمان ميآوريد  (شما بعد از خواندن اين آيات ديگر حرف چه كسي را قبول داريد آيا غير خداوند را كه چه ميگويد مهم تر از آيات خداوند قرار ميدهيد آيا حق روشن اين آيات را بي دليل تكذيب ميكنيد آيا شما غير خداوند را برتر دانسته و آيات را رد ميكنيد واي آن روز كه بميريد

  واي آن روز به حال آنانكه آيات خدا را تكذيب كردند.

 

 

لطفا به زنده شدن پس از مرگ در دنيا تا قبل از قيامت 4 توجه بفرماييد

 

بنام خداوند بخشاينده ومهربان

 

 

 

در سوره 76 قرآن سوره الدهر مطرح شده است كه :آيا بر انسان روزگاراني

 نگذشت كه چيزي از علم را هيچ لايق ذكر نبود و نميفهميد و به مرور زمان خداوند به او آموخت (آنچه را كه نميدانست اشاره به اينكه بشر هنوز هم بايد بياموزد) ما شما را از آب نطفه مختلط (از مرد و زن ) خلق كرديم و داراي قواي چشم و گوش گردانديم ما به حقيقت راه را به انسان نشان داديم حالا ميخواهد هدايت پذيرد وشكر اين علم و هدايت به تكامل كند واگر هم خواهد كفر و تكذيب اين نعمت كند و در جهل بماند ما براي كفرو جهلشان عذابها مهيا ساخته ايم (3)(

 

 موضوع علم آموختن طبق آيه (2)خلقت انسان از آب نطفه است و توجه به اينكه بايد لايق علم باشيد و قبول كنيد و شكر اين علم و هدايت كنيد

منظور از علم كه بايد آموخته شود اين موضوع زنده شدن بعد از مرگ توسط آب نطفه است بس فكر كنيد

و ايمان آورندگان زيرسايه درختان بهشتي و ميوه هايش در دسترس و اختيار آنهاست ( روح ميوه نياز ندارد جسم از ميوه لذت ميبرد)(14)

 شما مردم كافر غافل همه دنياي نقد عاجل را دوست داريد و آن روز سخت سنگين را بكلي از ياد برده ايد قيامت را (27)

 ما شما را آفريديم و محكم بنيان ساختيم (در رحم و از رحم) و هر گاه بخواهيم همه را فاني ساخته ميكشيم ومانندشان مردمي ديگر خلق كرده و زنده ميكنيم در دنيا از رحم(28)

 اين آيات پند و تذكريست تا هر كه بخواهد راهي به سوي خدا پيش گيرد و خداوند هم هر كه را كه براي ايمان به عالم غيب به عمل كاري نيكو كرد را در رحمت و هدايت داخل گردانند و براي تكذيب كاران ستمكارعالم عذاب دردناك مهيا ساخته اند (31)

 

در سوره 75 سوره القيامته مطرح شده است كه :آيا آدمي پندارد كه ما ديگر هرگز استخوانهاي او را باز جمع نميكنيم(باز استخوانهاي او را نميسازيم) چنين نيست كه پندارد قسم به نفس پر حسرت وملامت (3)بلي ما قادريم كه اثر انگشت در سر انگشت او راهم درست گردانيم(4)(در آيه اي مطرح شده منكران ميپرسند كه آيا ما پس از مرگ در دنيا زنده ميشويم جواب به صورت بل داده شده است و معني بله را دارد و حتي اگر بلكه معني شود معني بله را پيدا ميكنند و در ادامه بل زيرا منكران به رحمت خداوند نا اميدند و آن آيه اشاره مستقيم است و در اين آيه عنوان شده بلي ما قادريم كه پس از مرگ حتي اثر انگشت او را هم درست كنيم و اين هم براي در دنيا و رحم است و هم براي قيامت و دليل براي رد يكي از آنها را نداريم و در ادامه عنوان شده بل و بلكه يعني بله معني دارد بل يريد بلكه انسان ميخواهد عمرش را وقف هواي نفسش كند و اين بل هم اشاره به تاييد است در آيه 14 بل  انسان از خود بر نيك و بد آگاه است آيه 20 كلا بل بلكه و تاييد تمام دنياي نقد و عاجل را دوست دارد و در اين آيه اشاره به زنده شدن و ساخته شدن اثر انگشت در دنيا هم هست  چون در آيه 9 تا زماني اشاره دارد در دنيا كه ميان خورشيد و ماه جمع گردد و در آيه 34 به بعد عنوان شده واي و صد واي برتو پس واي بر برزخ و صد واي منكر با حسرت در روز قيامت و دوزخ او (35)

آيا آدمي پندارد كه او امتحان نميشود كه آيا ايمان دارد يا نه يا وظيفه اي ندارد وقتي حق مشخص ميشود؟ (36)

آيا در اول قطره آب مني نبود(37)( پس ساخته شدن سر انگشت در دنيا هم هست)

و پس از نطفه خون بسته و آنگاه آفريده و آراسته گرديد(38) (اثر انگشتش ساخته شد)

پس آنگاه از دو صنف نر و ماده پديد آورد(39)( براي اينكه اين صنف راهي باشد براي باز خلق شدن انسان)

آيا چنين خداي با قدرت و حكمت باز نتواند پس از مرگش زنده گرداند (40) اينجا بل حكم تاييد را از طرف اهل ايمان دارد از آخر آيه به اول بله خداوند با قدرت و حكمت باز ميتواند پس از مرگ انسان را زنده گرداند (40) در دنيا پس از مرگ با دو صنف نر و ماده پديد آورد(39) آراسته و آفريده از خون بسته با آب نطفه (38)

و از آب نطفه پس از مرگ در دنيا زنده ميشود(37)

بله خداوند قادر است كه سر انگشتان آدمي را هم پس از مرگ درست كند(4) از آب نطفه و صنف نر و ماده و فرستادن روح جسم مرده شده به جسم جديد در حدود چهار ماهگي به همين راحتي

قسم به روز قيامت (1) (چنين نيست كه منكران پندارند  

 در قرآن ، حقايق بسيار زيادي هست كه اگر اين را قبول نكنيد آنها را هم قبول نميكنيد بلكه تا كنون هم قرآن را قبول نداشتيد.كه عمل نميكرديد

در روز قيامت آدمي بهر نيك وبدي كه از مقدم و اول وموخر و آخرين (جسم براي نتيجه كمال روح) انجام داد از نتيجه ي همه آگاه خواهد شد (13) با شتاب و عجله زبان به قرائت قرآن مگشاي (16) كه ما خود قرآن را مجموع و محفوظ داشته و بر تو فراخوانيم(17) و آنگاه كه برخوانديم تو در خواندن پيرو قرآن باش(18) پس از آن برماست كه حقايق قرآن را بر تو بيان كنيم(19) بله شما تمام دنياي نقد عاجل را دوست داريد يعني دنيا پرست هستيد و خداپرستي را فراموش كرده ايد

چنين نيست كه منكران زندگي پس از مرگ پنداشته باشند، باشد تا جانشان به گلو برسد(26)

 و گويند كيست كه چاره ي درد اين بيمار تواند كرد كه او نميرد(27) وقتيكه بيمار خودش يقين به مفارقت و ترك دنيا كرده است(28) و ساقهاي پايش به هم پيچيده شود (29)

 در آن روزمرگ، خلق را به سوي خداوند خواهند كشيد(30)

 آن روز واي به آنكه حق را تصديق نكرد(31) واي و صد واي برتو(34)

 

آيا چنين خداي با قدرت و حكمت باز نتواند پس از مرگش آدمي را زنده كند(40)

به فرض هم اگر كسي زنده شدن پس از مرگ را محدود بداند چون دليلي براي ثابت كردن مخالفت خود ندارد بهتر است سوال كند نه مخالفت .

درسوره 74 سوره المدثر مطرح شده است كه :اي رسول به من واگذار كار انتقام آن كس را كه من او را تنها آفريدم و به او مال و ثروت فراوان دادم (12)باز هم از من طمع افزوني نعمت را دارد و گوئي دنيا پرست است ، هرگز بر نعمتش نيفزايم در ادامه زنده شدن چرا كه دنيا پرستي ميكند و او با آيات ما دشمني و عناد ورزيد بزودي او را در آتش دوزخ درافكنيم ، دنيا پرست است كه فكروانديشه ي بدي كرد چقدر خدايش بكشد (در آيه ي 19 مطرح شد انديشه كنيد و موضوع انديشه كردن چقدر خدايش بكشد است، منظور اينكه ، بعداز اين همه زندگيها كه بعداز مرگ بخشيده شد بازهم براي خدا دست فقيران را نميگيرند و خود پرستي و دنيا پرستي ميكند آيات را هم رد ميكند ) و چقدر خدايش بكشد انديشه(اشاره به زنده شدن پس از مرگ تاقبل از قيامت چقدر خدايش بكشد در مورد هم يك روح در جسمهاي مختلف است و هم همه روح ها كه از جسم جدا ميشوند ولي در اصل مربوط به يك روح است در جسمهاي مختلف كه رو ترش ميكند و آيات را فسق ميكند (19) باز هم خدايش بكشد چه فكر خطايي كرد (20) پس باز به آيات ما انديشه كرد (21) و رو ترش كرد آنگاه از اسلام و نيكوكاري بخاطر خودپرستي و ايمان نداشته  به  حق قرآن روي برگرداند و تكبر و تكذيب آغاز كرد (23)

 و دنياپرست گفت اين بجز جادو و بيان سحرانگيزي هيچ نيست يعني بازي با جملات قرآن است و حق را قبول نكرد همانند كساني كه گفتند موسي (ع) جادوگر است يا رسول خدا قرآن را خود نوشته است به هر دليلي حق را رد كردند (24) و اين زندگي پس از مرگ و قرآن گفتار بشري بيش نيست (25) ما اين تكذيب كنندگان را به كيفر كفر در آتش دوزخ درافكنيم (26)

 چنين نيست كه تكذيب كنندگان پنداشتند قسم به ماه باز گردنده قسم به شب تار چون به سحر باز گردد و اين چرخش و تكرار ادامه دار است (33)

 قسم به صبح چون به تكرار جهان را روشن سازد كه اين قرآن يكي از بزرگترين نشانه هاي خداوند و پند و اندرز آدميان است تا از شما اهل ايمان هركه بخواهد پيش افتد در ايمان و ايمان خود را ثابت كند يا به دليل ايمان نداشتن، آيات و زندگي پس از مرگ در دنيا و بازگشت انسان توسط آب نطفه و قيامت در ايمان خود بازماند (37)

 هرگز اين نخواهد شد چنين نيست كه پنداشتند بلكه از عذاب آخرت نمي ترسند (53)(منكرين هيچ تواني براي از بين بردن حق ندارند)

 چنين نيست كه آنها پنداشتند قرآن به تحقيق  پند و اندرز آدميان است تا هركس خواهد متذكر حقيقت در آيات شود و ايمان بياورد (55)

در سوره ي 71 سوره نوح مطرح شده است كه: اي مردم به درگاه خداي خود آمرزش طلبيد كه بسيار خداي آمرزنده و رحيم هستند تا باران آسمان را براي شما فراوان نازل كند و شما را به مال بسيار و پسران متعدد مدد فرمايد و باغهاي خرم و نهرهاي جاري به شما عطا فرمايند (12) چرا شما مردم خدا را به عظمت و وقار ياد نميكنيد و حال آنكه ايشان شما را به انواع خلقتهايي كه شده ايد و به طورهاي گوناگون بيافريدند يعني به شكلهاي مختلفي خلق شده ايد منظور هم همه ي انسانها است و هم حتي يك انسان هم به شكلهاي مختلفي خلق شده است (14)

در آسمان بلند ماه بازگردنده را فروغي تابان و خورشيد بازگردنده را براي روز چراغي فروزان ساخت (16) و خداوند شما را مانند گياهان كه بعداز مرگ در دنيا و زمين باز مي رويند از آب زمين برويانيد  وزنده ميكند (17)

آنگاه بعداز مرگ بار ديگر به زمين باز گرداند  و ديگر بارهم كه شما (طبق آيه ي 17) بعداز مرگ در زمين زنده شده بوديد مانند گياهان و بعد از آن مرديد و بار ديگر به زمين باز گردانيدند ديگر بار هم شما را از خاك برانگيزند يعني دوباره بعد از مرگ در دنيا و به خاك فرو رفتن جسم ،روح شما در جاي ديگر و توسط آب نطفه برانگيخته ميشود و اين تكرار زندگي پس از مرگ به مانند تكرار حركت ماه و خورشيد در شب و روز است و همانند زنده شدن پس از مرگ گياهان در دنيا كه به چشم ديده ميشود و انسان هم آنگونه است و اين اشاره غير مستقيم است و اين اشاره به، شما را پس از مرگ از خاك بيرون مي آورم هم مربوط به قيامت است و هم در دنيا مخصوصا وقتي اشاره به زمين شده است كه در زمين بميريد و از آن زنده شويد با آب همانند گياهان كه در اول اشاره به نازل شدن آب باران شده (18)

 

و زمين را براي شما آدميان چون بساط بگسترانيد تا در زمين بميريد و در آن زنده شويد( زنده شدن در زمين همانند گياهان پس از مرگ و در آن بميريد و زنده شويد و اول به بميريد اشاره شده است يعني بايد اول زنده شده باشيد و بعد بميريد و باز در زمين زنده شويد وگرنه روح كه نميميرد اشاره به مرگ و زندگي مربوط به جسم است و اشاره به در زمين است واز آن برنگيخته و زنده شويد پس از مرگ ) و در حالات مختلف امتحان شويد و اين نعمت بزرگ خداوند بزرگ را شكر كنيد و به خاطر اين لطف خداوند روي به نيكوكاري بياوريد (19)

تا روح هر انساني در زمين راههاي مختلف بپيمايد و در حالتهاي مختلف امتحان شود (20)

 توجه كنيد در اين آيه ها كه اشاره هاي مشخصي است زماني است كه با توجه داشتن به موضوع اصلي و ايمان به كلام قرآن در آيات قبل و بعد  اين حقايق را درك ميكنيد

الله اي خداوند بزرگ مرا و پدرو مادر من ( اشاره به چگونگي زنده شدن پس از مرگ در زمين با پدر و مادر) و هركس كه با ايمان وارد اين قرآن شود و همه ي مردان و زنان با ايمان عالم را ببخش و بيامرز و ستمكاران (نا حق) را جز به هلاك و عذابشان ميفزاي (28)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.