معجزه جديد سوره البقره 10

معجزه جديد سوره البقره

معجزه جديد سوره البقره 10

۳۹ بازديد

در سوره ي 28 سوره القصص مطرح شده است كه : اين است آيات كتاب خدا كه روشن كننده ي حق است (2) جزخداوند كيست كه بتواند براي آرامش و استراحت شما شب را پديد گرداند آيا چشم بصيرت، به حكمت نميگشاييد ؟ (72) يكي از رحمتهاي خداوند آن است كه شب و روز را براي شما قرار دادند تا در شب آرام گرفته و روز را از فضل خداوند طلب روزي كنيد و زندگي كنيد زندگي آميخته از مرگ و زنده شدن است در شب و روز ، شب براي مردن و روز براي زنده شدن بعد از مرگ و تكرار آن، باشد كه شكرگزار نعمتهاي خداوند شويد (73) كه فرمان و سلطنت عالم به فرمان خداوند ورجوع همه خلايق بسوي ايشان است  و خداوند خالق با عشق و محبت نا محدود خلق فرمودند (88)

در سوره ي 27 سوره النمل مطرح شده است كه : اين آيات بزرگ قرآن و كتاب هويدا و مشخص در طبيعت خداست كه هدايت و بشارت براي اهل ايمان است (2) همانا ما به داوود و سليمان مقام دانش عطاكرديم كه گفتند ستايش و سپاس خدايي را كه ما را به بسياري از بندگان با ايمانش فضيلت و برتري عطا فرمود (15)(شيعه)

 و سليمان كه وارث ملك داوود شد اين همان فضل و بخشش آشكار است(بچه وارث ايمان پدر)در زبور حضرت داوود زندگي بعد از مرگ در دنيا قبل از قيامت مطرح شده است بعد از تورات قبل از انجيل (16)

آيا آن كيست كه آسمانها و زمين را خلق كرده و از آسمان براي شما باران ميفرستد ؟

هرگز شما از پيش خود قادر به زنده كردن خود و گياهان و موجودات نيستيد آيا با وجود خداي يكتا خدايي هست  بلكه بنا به تحقيق نيست ،ليكن اين مشركان از خداوند رو بر مي گردانند و روح را در جسم  فراموش ميكنند (60)

 آيا آن كيست ، كه زمين را آرامگاه شما، چه در زندگي و چه بعد از مرگ جسمها قرار داد ؟ و در آن مكانهايي كه از آنها آب جاري كرد توجه كنيد ، آرامگاه در زمين و مطرح شدن آب و فاصله ي بين آب ودو دريا ،مانند جنس نروماده ، با وجود خداوند يكتا خدايي هست ؟ ليكن اكثر مردم براين حقيقت يكتا بودن خداوندوقادرمطلق بودن و خلق فرمودن مخلوقات با آب بعداز مرگ آگاه نيستند (61)

 آيا آن خدا نيست ، كه متذكر شدگان حقيقت زنده فرمودن خداوند و وجود داشتن خداوند در طبيعت   را جانشين بعداز مرگ با آب در اهل زمين قرار مي دهند و بعداز مرگ جانشين اهل زمين باشند كسانيكه به خداوند وقدرت ايشان متذكر شده اند آيا باوجود خداوند يكتا خدايي هست ؟ ليكن اندكي از مردم متذكر اين حقيقت جانشين شدن باآب ميشوند (62)

 آيا آن كيست كه در تاريكي هاي جهالت عالم شما را هدايت ميكند ؟

خداوند رحم كننده به خوبي ها از طريق رحم مادر (63)

 آيا آن كيست كه نخست آفرينش را آغاز كرد ؟ آنگاه همه را باز ميگرداند چه در دنيا و چه براي قيامت چه بسوي خويش و چه در دنيا براي امتحان تاوقتي كه قيامت شود ، آيا آن كيست كه به شما از آسمان و در زمين روزي ميدهد ؟

 آيا با وجود خداي يكتا خدايي هست ؟ اگر غيراز خداوند توانا در آفرينش مؤثر است بر دعواي خود برهاني و دليل بياوريد (64)

 در همه ي انسانها و زمين جز خدا كسي از عالم غيب آگاه نيست و هيچكس نميداند كه در چه هنگامي زنده و برانگيخته در جسم خواهند شد (65)

برخي از عالم آخرت بي خبر و از مشاهده ي آن جهان كورند و به دنياپرستي مشغولند (66)

 و تكذيب كنندگان زندگي پس از مرگ و كافران در گذشته هم گفتند كه آيا هرگاه ما چون مرديم و يكسره خاك شديم و باز از نوع سراز خاك بيرون مي آوريم به ما و قبل از ما به پدران ما وعده هاي زنده شدن داده شده است اين سخنان چيزي جز افسانه هاي پيشينيان نيست امروز هم ميگويند قيامت هست ولي زنده شدن قبل از قيامت نيست يا برعكس به هر حال كافرين مشرك قدرت خداوند را محدود ميدانند و برهاني هم ندارند و دلايل و اسناد بر حق مطرح شده را هم به دليل سركشي و جهل بدون دليل تكذيب ميكنند(68)

 بدانيد اين وعده ها كه به وقوعش تعجيل داريد به زودي در پي شما آيد مسائلي درست مانند خواب، بيهوشي، مرگ در جسمها و مرگ در اولين صور دميده شده براي قيامت و زنده شدن بعداز اينها (72)

 همانا خداي تو درباره ي خلق شدگان داراي فضل و رحمت است وليكن اكثر مردم شكر نعمت ايشان بجا نمي آورند چون علمشان محدود و دنيا پرست هستند(73)

 آيات خداوند را كه به آن احاطه ي علمي نيافتيد از جهل و خود پرستي و جسم پرستي  تكذيب نكنيد (83)

 آيا كافران نديدند كه ما شب را تاريك براي سكوت و آرامش خلق قرار داديم مانند زماني براي مرگ و روز را روشن براي زندگي بعداز مرگ و تكرار آن، همانا اين وضع تكرار در شب و روز آيات و نشانه هاي قدرت الهي براي اهل ايمان پديدار است (86)

 و روزيكه در صور دميده شود كافران حق همه ذليل به صحراي قيامت درآيند (87)

 ستايش مخصوص خداوند بزرگ است كه بزودي آيات قدرتش را به عالميان ارائه خواهد داد( قرآن جديد براي هدايت اهل ايمان و يكتا پرستي)  و خداوند هرگز قافل از كردار شما نيست پس بر ايشان شرك نياوريد (93)

در سوره ي 26 سوره الشعرا مطرح شده است كه : آيا كافران در زمين به ديده ي عبرت نظر نكردند كه ما چقدر انواع گوناگون نباتات از آن برويانيديم و مسائل مربوط به زوج و زنده شدن (7) در اين كار آيت خدا آشكار است و باز اكثر اينان به قدرت خداوند ايمان نمي آورند (8) همانا پروردگار تو بسيار مقتدر و مهربان است (9) توجه كنيد در آيه ي 81 حضرت ابراهيم فرمودند كه همانا خداييكه مرا مي ميراند (يميتني) در جسم ميت و بعد زنده ميگرداند (يحيين) (81)

83 ملحق شدن حضرت ابراهيم به بنداگان صالح هم در دنيا است و هم در آخرت توجه كنيد: دين اسلام از حضرت ابراهيم شروع شد و از آن زمان شرك نياوردن به خداوند و يكتاپرستي و دوري از دنيا پرستي مطرح بود حتي زندگي بعداز مرگ و خانه خدا را براي مسلمانان به امر خداوند بنا كردند كه اين خود بزرگترين معجزه است كه بايد تحقيق و تحصيل شود تا علمش مشخص شود

و در جهنم تكذيب كنندگان حق به مجادله و خصومت با يكديگر گويند (96) به خدا قسم كه ما در گمراهي بسيار آشكاري بوديم (97) اي كاش كه بار ديگر به دنيا باز ميگشتيم تا ايمان مي آورديم (102) ولي وقتي قيامت شده باشد ديگر عالم غيبي در كار نيست كه ايمان بياورند ليكن حال ايمان بياوريد و روح خود را باور كرده و فقط به جسم توجه نكنيد و اجازه دهيد روح خوبيها را درك كند نياز انسان خداست، عشق خدا، جاودانگي خداست، بي نيازي خداستدر اين آيه عبرت است وليكن اكثر مردم باز ايمان نمي آورند (103) همانا خداي روح و جسم بندگان بسيار مقتدر و مهربان است(104)

در سوره ي 25 الفرقان مطرح شده است كه : آيا نديدي كه لطف خداوند چگونه سايه ي ايمان را به آنكه ميخواهد علم را، ساكن كرد و بر سر عالميان اين نور را بگسترانيد آنگاه آفتاب را به آن دليل قرار داديم(حق را) (45) سپس آن آفتاب را به سوي خود تدريجا قبض ميكنيم (46) و اوست خداييكه ظلمت شب را براي شما لباس گردانيد و خواب را مايه ي آرامش و مرگ موقت در دنيا و روز روشن را براي كار و معشيت زنده بودن و زندگي مقرر داشت توجه كنيد:حتي طبيعت هم محدود نيست مگر اينكه ما از سر محدود بودن علم خود چيزي را محدود بدانيم   (47) و اوست خداييكه بادها را براي بشارت رحمت خود (آب) فرستاد چه براي گياه و چه براي انسان تا به آن آب زمين خشك و مرده را زنده سازيم شباهتي است براي مثال زنده شدن پس از مرگ در دنيا مانند زمين و زمينيان و گياهان بسياري را پرورش دهد (49) و ما تغييرات باد و باران را و شباهت بين زنده شدن با آب و اين همه مثال ها را آورديم تا پند گرفته و متذكر حق شوند ليكن اكثر مردم جز راه كفر و لجبازي پيش نگرفتند (50)

 و اوست خداييكه دو دريا را به هم در آميخت كه هميشه از هم منفصل و جدا باشند مانند دو جنس نر و ماده (53) و اوست خداييكه از آب بشر را آفريد و بين آنها خويشي و بستگي و ازدواج را قرار داد و خداي تو برهر چيز قادر است با همين ازدواج روح آدمزادگان را توليد از دوجنس به جسم بفرستند در حدود چهارماهگي و با اين نوع خلقت بديها را از بين برده و حق خود را پايدار ميفرمايند هر چقدر هم كه كافران مكر كنند باز خواهند مرد  وبه مشيت خود هر نسلي از بشر را كه بخواهند در زمين جانشين ميگرداند و مقام از جان گذشتگان و جهادگران بهترين مكان در جانشيني است در عدالت خدا (54)

 و بايد به خداوند زنده ي ابدي كه هرگز نميميرد و خالق روح ابديست توكل كرد و به ستايش ذات پاك ايشان ، تسبيح و تنزيه گفت (58)

 بزرگوار آن خدايي است كه در آسمان چراغ روشن خورشيد و ماه بازگردنده را روشن ساخت (61)

و اوست خداييكه شب و روز را جانشين يكديگر قرار داد براي آنكس كه خواهد به شب يا روز متذكر شود يا براي اين جانشين شدن و زنده شدن شكر خداوند قادر و مهربان را بجاي آرد (62) و اهل ايمان هستند كه هرگاه متذكر آيات خداي خود شوند كر و كورانه در آيات ننگرند و بر مقام معرفت و ايمانشان بيفزايند (73) و گويند به خداي روح خود ايمان داريم پروردگارا مارا از جفتمان فرزنداني رحمت فرما كه مايه ي چشم روشني ما باشند و ما را پيشواي اهل تقوا قرار ده (74)

 

 

لطفا به بازگشت به دنيا پس از مرگ تا قبل از قيامت توسط آب نطفه10توجه بفرمائيد

 

 

 

بنام خداوند بخشاينده و مهربان

 

 

 

در سوره ي 24 سوره النور مطرح شده است كه : اين سوره را فرستاديم و فريضه ي بندگان كرديم و در آن آيات روشن نازل ساختيم باشد كه بندگان متذكر آن حقايق شوند (1) مرد زناكار جز با زن زناكار و زن مشرك هم جز با مرد مشرك و كافر ازدواج و نكاح نخواهد كرد و اينكار بر مردان مؤمن حرام است و بايد نسل خود را در خوبيها بنابر ايمان ،از خداوند بخواهند (3)(كسي كه با ايمان است در جايي به دنيا مي آيد كه به ايمانش نزديكتر است و كساني كه مشرك و زنا كار هستند هم در همان شرايط باز به دنيا مي آيند تا بديهايشان باعث شود هلاك شده و از بين بروند اشاره است به اينكه تفاوت عقيده باعث جدايي جفت ميشود)

همانا ما براي شما آياتي روشن نازل گردانيديم و داستاني از آنان كه پيش از شما در گذشتن براي عبرت خلق براي اهل تقوا فرستاديم كه خوبيها باقي ميماند و بديها از بين ميرود (34)

اين مثلها را خدا براي مردم ميزند

آيا نديديد كه خداوند ابر را از هر طرف براند تا بهم در پيوندند و باز انبوه و متراكم سازد آنگاه بنگري قطرات باران از ميان ابر فرو ريزد و نيز از آسمان تگرگ فرو بارد و آن به هركس كه خدا بخواهد اصابت كند و روح هم همين طوراگر شايسته فهم و عقل شود خداوند هدايت به ايمان و برگزيده حق ميفرمايند، خداوند هرجا كه بخواهند روح يك انسان را ميفرستند و جسم عطا ميفرمايند كه ايمان بياورد و فكر كند تا پاكيزه از شرك شويد و تمام فرماندهي عالم با خداست اگر چيزي نياز داريد از خداوند بخواهيد (43)

 خداوند شب و روز را بر يكديگر باز ميگرداند براي مرگ و زندگي تا صاحب بصيرت در اين آيت به عبرت الهي بنگرند (44) و خداوند هر موجودي را از آب خلق كرد و برگشت شب و روز مانند برگشت موجودات با آب است چه گياه باشد و چه انسان و حيوان همانا تمام حيوانات مانند ما بشري هستند و خداوند هرچه خواهند بيافرينند كه حق به قدرت كامل برهمه كار تواناست (45) همانا ما آيات ادله بسيار روشن فرستاديم وخداوند هركس را خواهد به راه راست هدايت ميكند وعده فرموده كه در زمين خلافت و زندگي دهد بعداز مرگ چنانكه امم صالح رسولان جانشين پيشينيان خود شدند و علاوه بر خلافت ،دين پسنديده ي آنان را به همه ي اديان دنيا تمكين و تسلط عطا كند و به همه ي مؤمنان پس از ترس و انديشه ي دشمنان ايمني كامل دهد كه مرا به يگانگي بي هيچ شك و شرك و ريا پرستش كنيد و بعداز اين ايمان هركس به حق و توانايي خداوند كافر شود به حقيقت همان فاسقان تبهكارند كه بعداز ايمان به قرآن باز تكذيب حق قرآن ميكنند (55)

در سوره ي 23 سوره ي المؤمنون مطرح شده است كه : همانا آدمي را از گل خالص آفريديم (12) پس او را نطفه گردانيده و در جاي استوار قرار داديم (13)(حضرت آدم هم در رحم مادر بود) آنگاه نطفه را علقه و علقه را گوشت پاره و باز آن گوشت را استخوان و سپس به استخوانها گوشت پوشانيديم و پس از اين جسم كه عطا شد به روح خلقت ديگري بعد از مرگ و جسم ديگري براي روح انشاء و ثبت و خلق نموديم آفرين به قدرت كامل خداوند بهترين آفرينندگان (14)

 باز شما خواهيد مرد (15) انسان بايد در جسم زنده شود تا بميرد و اين باز مرده شدن تكرار شود براي جسم است تا قيامت روح كه نميميرد و آنگاه روز قيامت بعداز تمام امتحانات به يقين تمام آدمزادگان زنده ميشوند جسمهاي مرده ي آنها و به روح زنده تعلق پيدا ميكند و رتبه ي روح، مشخص ميشود در قيامت (16) همانا برتر و بالاتراز شما هفت آسمان را فراز يكديگر قرار داديم و لحظه اي از توجه به خلق غافل نبوديم و نخواهيم بود (17) و ما براي زنده شدن و زنده ماندن براي شما آب را به قدر معين از آسمان رحمت نازل در زمين ساختيم و محققا به نابودي زمينيان و زمين قادريم (18)(روح را پس از مرگ  با اجازه خداوند به رحم ميفرستند و ايشان ميتوانند منكرين حق را از بين ببرند) و براي شما با آب ميوه هاي گوناگون بسيار آفريديم (19) براي شما در مطالعه ي گياهان و حيوانات عبرت خواهد بود (21) همانا در حكايت نوح كه با آب به دستور خداوند مردم بدكار هلاك شدند و در كشتي كه بر آب سوار شد واز هر موجودي جفتي براي بقاء و لقاء در كشتي سوار شدند براي خلق ، آيات و عبرتهاست و البته ما بندگان را به اينگونه حوادث مربوط به آب و زنده ماندن و زنده شدن و يا هلاك پيشينيان به دليل قبول نكردن حق آزمايش خواهيم كرد (30) كافران به بقاء و لقاء و قيامت وآخرت ، ميگفتند، از زمان نوح و بعداز آن ،آيا به شما نويد ميدهند كه پس از آنكه مرديد و استخوانهاي شما در جسم پوسيده شد و جسمتان خاك گرديد باز زنده ميشويد چه براي قيامت و چه براي جسم و طبيعت قدرت خداوندو سراز خاك روح شما بيرون مي آورد و در جسم زنده ميشود؟(35)

 واي برشما اگر اين وعده ي ما كه به شما ميدهند از آخرت و زندگي ابدي حتي در دنيا راست باشد و شما تكذيب حق كرده باشيد (36)

 تكذيب كنندگان ميگويند زندگي جز اين چند روز دنيا بيش نيست و بعد خواهيم مرد و ديگر هرگز از خاك برانگيخته و زنده نخواهيم شد (37) اگر قيامت را تصديق ولي زنده شدن قبل از قيامت را تكذيب كنند به قدرت خدا و آيات حق قرآن مشركند پس بايد زنده شدن نامحدود را تصديق كنند

و محدودان اهل هلاك و جهل هستند و هيچ قومي را مرگ مقدم و مؤخر نخواهد شد (43) وليكن آنانكه به آخرت ايمان نياوردند ،از راه راست زندگي پس از مرگ در دنيا و آيات حق  رو گردانند (74) و اوست خداييكه براي شما بندگان گوش وچشم و قلب آفريد براي زنده شدن در دنيا و تكرار آنآفريد، تعداد بسيار كمي از شما شكر خداوند بزرگ را بجاي مي آوريد (78) و اوست خداييكه شما را از خاك پديد آورد(يعني در همين جسم هم از خاك خلق شده ايم) و باز رجوع و حشر و دفن كردن ميت شما بسوي خاك در جسم وخداوند در روح خواهد بود (79) و اوست خداييكه خلق را زنده گرداند بعد از مرگ جسم و بميراند

و اختلاف و حركت شب و روز و تكرار اين مرگ و زندگي و گردش آن به امر خداوند بزرگ است آيا شما عقل خود را كار نميبنديد در طبيعت و آيات خداوند (80) اين مردم كافر هم همان سخن كافران پيشين را گفتند بعداز ايمان به قرآن (81) گفتند از كجا معلوم كه ما مرديم در جسم و استخوان ما پوسيده شده باز زنده و به زندگاني مبعوث ميشويم (82

زمين و هركس كه در آن موجود است از كيست خلق شده ي كيست اگر شما فهم و درك داريد ؟ (84) چرا به قدرت خداوند ايمان نمي آوريد چرا متذكر قدرت خدا نميشويد (85) توجه كنيد به اينكه پروردگار آسمانهاي هفتگانه و خداوند عرش بزرگ كيست اي اهل قرآن چرا شما متقي و خداترس نميشويد و تكذيب قدرت حق خداوند ميكنيد آيات به قدرت خداوند تغيير كرده اند به حق (87) آيا مرگ همه ي عالم دست كيست به دست خداست چرا به فريب و ناحق بيان شده اي بي سند  دلخوش ميكنيد (89) بااينكه حق بيان ميشود باز دروغ ميگوييد (90)بگو پناه ميبرم از وسوه ي شيطان بسوي خداوند (97) پناه ميبرم بارخدايا از آنكه شياطين در فكري كه هستم شك و فريب در حقانيت خداوند ايجاد كند (98) وقتي ميرسد كه وقت مرگ هر سركشي و ظالمي فراميرسد در آن حال آگاه و نادم شده گوييد پروردگارا مرا باز به دنيا بازگردان (99) تا شايد به جبران گذشته عمل صالح بجاي آورم و حق را تصديق كنم و طبق آيه ي 103 كه وارد در جهنم است خطاب شود قيامت شده و تو از هلاك شدگان هستي اي تكذيب كننده و سركش تو يا براي خود هلاك خواستي يا به هلاك و جهنم به دليل خود پرستي نزديكتر شدي هرگز نخواهد شد كه بعد از هلاك و جهنم به دنيا بگردي  (103) و اين كلمه را از حسرت تا به در جهنم پشت سرهم و بعداز هلاك و در جهنم ديگر اجازه ي بازگشت داده نميشود

و از عقب و قبل آنها برزخ است تا قبل از قيامت پس از هر مرگ برزخ است پس آنوقت كه صور قيامت دميده شود كسي از كسي حال نپرسد (101) در آتش برزخ صورتهاي هلاك شدگان را ميسوزانند و در جهنم و قيامت زشت صورت خواهند زيست كافرين (104) آيا آيات من بر شما تلاوت نشد؟ و شما از جهالت تكذيب آيات حق ما نكرديد ؟ (105) آن كافران در جواب گويند پروردگارا شقاوت و سرپيچي حق، برما غلبه كرد(كافران در قبل قيامت وقتي هلاك شوند در برزخ مي مانند تا قيامت و وقتي قيامت هم شود ديگر به دنيا بازگتي ندارند) و كار ما به گمراهي كشيد بعداز اين همه ي فرصتها كه به ما عطا فرموديد (106) پروردگارا ما را از جهنم نجات ده اگر ديگربار عصيان تو كرديم در دنيا همانا بسيار ستمكاريم (107) و به آنها كه هلاك شدند قبل از قيامت خطاب شود كه هرگز نخواهد شد كه به دنيا بازگرديد و اين كلمه را از حسرت همي گويند

 باز به عصيان گران در جهنم خطاب سخت شود اي سگان به جهنم شويد و با من لب از سخن فروبنديد كه من به شما مهلت فراوان دادم و به شما لطف كردم و شما عصيان كرديد (108) زيرا شماييد كه چون طايفه اي از بندگان صالح من روي به من آوردند و عرض ميكنند پروردگارا ما به تو ايمان آورديم درآنوقت شما كافران آن بندگان خاص را تمسخر و به كلي مرا فراموش كرديد (110) من هم امروز جزاي صبر بر آزار و مسخره ي شما به بندگان پاكم را خواهم داد و شما در حق خود ستم كرديد (111) آنگاه خداوند به كافران گويد كه ميدانيد كه شما چند سال در زمين درنگ كرديد ؟(112) خدا فرمايد شما اگر از حال خود آگاه بوديد ميدانستيد كه مدت درنگتان در دنيا بسيار اندك بود (114) و فقط زمانهاي امتحان را در غفلت بوديد و مابقي عمر را به بازيچه ي دنيا مشغول شديد آيا چنين پنداشتيد كه ما شما را به بيهوده و بازيچه آفريديم و هرگز به ما بر نخواهيد گشت؟ (115) خداوندا اهل ايمان را برتري بخش و بيامرز كه شما بهترين بخشندگان عالم وجودي (118)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.